سرخط خبرها

احتمال سفر اردوغان به عراق در ماه آینده

نماینده سابق پارلمان عراق از قصد رئیس جمهوری ترکیه برای سفر به عراق برای بررسی پرونده های مهمی از جمله سوریه و منابع آبی خبر داد.

میدل ایست نیوز: «جاسم محمد جعفر»، نماینده سابق پارلمان عراق، امروز شنبه از قصد «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه برای سفر به عراق خبر داد.

وی بیان کرد اردوغان در این سفر 7 پرونده از جمله پرونده سوریه و منابع آبی را بررسی خواهد کرد.

جعفر در گفت وگویی با پایگاه خبری «المعلومه» با اشاره به سفر محرمانه رئیس دستگاه اطلاعات به عراق گفت که اکثر سفرهای رؤسای دستگاه های اطلاعات عراق برای بررسی پرونده های امنیتی مشترک محرمانه انجام می شود.

وی افزود: «سفر هیئت های ترکیه ای به عراق طبیعی است به خصوص بخاطر اینکه اردوغان قصد دارد به زودی به عراق سفر کند و پرونده های سیاسی مهمی را باز کند.»

این نماینده سابق پارلمان توضیح داد اردوغان 7 پرونده مهم را با رؤسای سه گانه عراق مطرح خواهد کرد که پرونده سوریه و همکاری اقتصادی برای باز کردن گذرگاه سوم از موصل و حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و همکاری مشترک میان دو کشور از جمله مهم ترین این پرونده هاست.

جعفر گفت به احتمال زیاد سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق در ماه آتی انجام خواهد شد.

پیشتر یک منبع آگاه به «میدل ایست نیوز» گفته بود که «هاکان فیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه پنجشنبه 11 ژوئن در سفری محرمانه به بغداد با برخی سران و مقامات عراقی دیدار کرده است.

«مهدی رشید مهدی»، وزیر منابع آبی عراق نیز خبر داده بود که به زودی مذاکراتی برای تضمین سهمابه عراق از آب‌های مشترک عراق و ترکیه آغاز خواهد شد.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا