خبر اولسیاسی

حماس و گروه های فلسطینی انتشار مقاله سفیر امارات در واشنگتن در نشریه اسرائیلی را محکوم کردند

جنبش حماس با صدور بیانیه ای «مباهات» سفیر امارات در واشنگتن به محکومیت جنبش های مقاومت فلسطینی و عربی ازجانب دولت امارات متحده عربی را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: جنبش حماس با صدور بیانیه ای «مباهات» سفیر امارات در واشنگتن به محکومیت جنبش های مقاومت فلسطینی و عربی ازجانب دولت امارات متحده عربی را محکوم کرد.

«حازم قاسم»، سخنگوی حماس، با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که اظهارات سفیر امارات در ایالات متحده در مقاله ای منتشرشده در نشریه ای صهیونیستی درباره اینکه کشورش جنبش های مقاومت فلسطینی و عربی را محکوم کرده مایه تأسف است.

او افزود که تلاش های سفیر امارات در واشنگتن برای یافتن موارد اشتراک با رژیم صهیونیستی تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل و نشان دهنده بدفهمی سرشت توسعه طلبانه و خصمانه این رژیم است.

قاسم گفت که اینکه سفیر امارات واکنش فلسطین به طرح انضمام کرانه باختری به اسرائیل را خشونت آمیز خوانده درحقیقت متهم کردن همه مبارزات ملت فلسطین و جنایت دانستن فداکاری های ملت فلسطین است.

جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز امارات را به تأمین امکانات لازم برای اسرائیل جهت تحقق اهدافش علیه منافع و امنیت ملت های عربی متهم کرد.

این جبهه با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که مقاله سفیر امارات در واشنگتن جهشی رو به جلو در مسیر تلاش های ابوظبی جهت عادی سازی روابط با اسرائیل و اهرم فشاری بر فلسطینیان در شرایط دشوار کنونی برای تن دادن به طرح صلح ترامپ موسوم به «معامله قرن» است.

در این بیانیه نسبت به خطر اقدامات ابوظبی در عادی سازی روابط با اسرائیل و تلاش برای گسترش این روابط در منطقه هشدار داده شده است.

صبح جمعه (12 ژانویه) روزنامه اسرائیلی «یدویعوت اخرونوت» مقاله ای به قلم «یوسف العتیبه»، سفیر امارات در واشنگتن، منتشر کرد که در آن تأکید کرده که ابوظبی می توان دروازه ای گشوده برای ارتباط اسرائیل با منطقه و جهان باشد.

العتیبه در این مقاله تأکید کرده که کشورش برای امنیت بیشتر و روابط بهتر مشوق هایی را به اسرائیل پیشنهاد کرده است و در بیان بخشی از این اقدامات مثبت ابوظبی در قبال اسرائیل به تروریستی دانستن حزب الله توسط دولت امارات و محکوم کردن اقدامات تحریک آمیز حماس اشاره کرده است.

او همچنین مدعی شده که امارات و اسرائیل قدرتمندترین ارتش های منطقه را دارند و وجه مشترک دیگرشان نگرانی مشترک بابت تروریسم است و افزوده که دربرابر چالش های بزرگ پیش رو امکانات بسیاری برای روابطی گرم تر میان اسرائیل و امارات وجود دارد.

این در حالی است که امارات روابط رسمی دیپلماتیک با اسرائیل ندارد هرچند گزارش های متعددی درباره روابط غیر رسمی و پشت پرده آنها منتشر شده است.

در سال گذشته میلادی نیز وزیر خارجه وقت اسرائیل از سفر به ابوظبی و دیدار با مقامات بلندپایه امارات خبر داده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا