سرخط خبرهاسیاسی

روند اخذ شناسنامه فرزندان مادران ایرانی دارای همسر خارجی، تا چند روز دیگر آغاز می‌شود

سخنگوی دولت ایران اعلام کرد روند اخذ شناسنامه فرزندان مادران ایرانی دارای همسر خارجی از چند روز دیگر آغاز می‌شود.

میدل ایست نیوز:علی ربیعی سخنگوی دولت ایران اعلام کرد: زنان ایرانی دارای همسران خارجی که در ایران ساکن هستند، می‌توانند از ابتدای تیر تا پایان تابستان برای اخذ شناسنامه فرزندانشان به استانداری‌ها مراجعه کنند و مادران ایرانی خارج از کشور نیز می‌توانند در همین مدت برای این کار به کنسولگری‌ها بروند.

 ربیعی در دیدار با جمعی از مادران ایرانی دارای همسران خارجی که در ساختمان کوثر نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه جمع‌بندی سخنان امروز به رییس‌ جمهوری و وزاری امور خارجه و کشور خواهد رسید، اظهار کرد: کتمان نمی‌کنیم که برچسب‌زنی و سخنان نادرست درباره زنان ایرانی که با اتباع دیگر کشورها ازدواج کرده‌اند متاسفانه در جامعه ما وجود دارد که البته رفتارهای فردی است و این نظر سیاست‌گذاران ما نیست. اما باید برای همین سخنان فردی نیز عذرخواهی کرد و من از این اتفاق عذرخواهی می‌کنم.

وی تأکید کرد: ما برای تصویب این تصمیم که فرزندان مادران ایرانی دارای همسر خارجی، شناسنامه‌دار شوند بیشتر از هر چیز احترام به هویت مادر ایرانی را در نظر داشتیم و نیز معتقدیم که آینده درخشان فرزندان این مادران، قطعاً بر آینده این کشور تاثیرگذار است.

از طريق
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا