اقتصادیسرخط خبرها

ضرر 183 میلیون دلاری بزرگ ترین شرکت ساختمان سازی در امارات

علت اصلی این حجم از ضررها کاهش نقدینگی در بازار ساختمان است که باعث شده بسیاری از درآمدهای پیش بینی شده از فروش پروژه ها تأمین نشود.

میدل ایست نیوز: شرکت هلدینگ «ارابتک» دبی اعلام کرد که حجم ضررهای مالی این شرکت به 671.3 میلیون درهم (183 میلیون دلار) رسیده که معادل 44.7 درصد سرمایه 1.5 میلیارد درهمی این شرکت است.

این شرکت که بزرگ ترین شرکت ساختمان سازی در امارات و دفتر مرکزی آن در دبی است تأکید کرد که علت اصلی این حجم از ضررها کاهش نقدینگی در بازار ساختمان است که باعث شده بسیاری از درآمدهای پیش بینی شده از فروش پروژه ها تأمین نشود.

این شرکت همچنین کاهش پروژه های ساخت و ساز در دبی و نیز نزاع های حقوقی و زیان ده بودن برخی پروژه های سرمایه گذاری را از دیگر عوامل ضررهای شدید مالی خود عنوان کرده است.

شرکت «ارابتک» اعلام کرده که برای رفع این مشکل دست به اقداماتی خواهد زد تا بتواند پروژه های در دست احداث را هرچه سریع تر تکمیل کند و پروژه های تکمیل شده را به مرحله سودرسانی برساند و با دقت بیشتری پروژه ها را انتخاب کند و همچنین از نیروی کار خود بکاهد.

در بیانیه این شرکت که در بورس دبی عرضه شده آمده که درصورت ادامه محدودیت های مربوط به شیوع کرونا پیامدهای اقتصادی آن نیز شدیدتر خواهد شد و نتیجه آن افزایش ضررهای این شرکت خواهد بود.

شرکت «ارابتک» در فوریه گذشته نیز اعلام کرده بود که در پایان 2019 معادل 773.8 میلیون درهم (211 میلیون دلار) ضرر کرده است. این شرکت از سال 2016 سود داشته است.

هفته گذشته، «رویترز» به نقل از منابع آگاه خبر داد که هلدینگ «ارابتک» در دو ماه گذشته 3 هزار نیروی کار و 300 کارمند خود را تعدیل کرده و حقوق کارکنان خود را 10 تا 40 درصد کاهش داده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا