سرخط خبرها

احتمال قدرت گرفتن داعش در نتیجه متحد شدن با القاعده/ 7 هزار عضو داعش در مناطق مرزی عراق و سوریه متمرکزند

کارشناس مسائل گروه های افراط گرا و تروریستی اعلام کرد 7 هزار عضو گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی سوریه و عراق متمرکزند و در صورت متحد شدن با القاعده امکان قدرت گرفتن آن وجود دارد.

میدل ایست نیوز: در کمتر از یکسال از اعلام شکست داعش، این گروه تروریستی مجددا از ابتدای سال جاری به صحنه آمد، از ژانویه 2020 فعالیت های داعش در عراق و سوریه افزایش یافت اما به حد اشغال نظامی شهرها و روستاها نرسید.

در همین راستا «هشام الهاشمی»، کارشناس مسائل گروه های افراط گرا و تروریستی در گفت وگویی با روزنامه «البلد» علت عدم توانایی داعش برای اشغال نظامی را نبود منابع مالی و محیط مناسب برای داعشی ها اعلام کرد و حضور نیروهای ائتلاف بین المللی و امریکا در عراق را از دیگر عوامل این مساله دانست.

وی همچنین گفت که «ابو ابراهیم القریشی الهاشمی»، سرکرده جدید داعش، قدرت و جذابیت البغدادی را ندارد از طرفی دیگر توانایی علمی، دینی و فقهی البغدادی را هم ندارد اما فقط تندرو است و سابقه طولانی در گروه های تروریسی از سال 2001 از جمله القاعده دارد.

الهاشمی با اشاره به تعداد کنونی عناصر گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه آن ها را نزدیک به 6 الی 7 هزار عضو اعلام کرد و گفت که 11 الی 12 هزار عامل لجستیکی غیرفعال هم دارد.

کارشناس مسائل گروه های تروریستی و افراط گرا در خصوص محل حضور و تمرکز این اعضا بیان کرد عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق بدون پوشش امنیتی، مرزی و مناطق دارای محیط جغرافیایی سخت و صعب العبور در شرق سوریه، غرب عراق و شمال شرق عراق متمرکز هستند.

الهاشمی اشاره کرد که داعش و القاعده ممکن است با متحد شدن مجددا قدرت بگیرند و به صحنه بازگردند.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا