سرخط خبرهاسیاسی

دیدار سفیر بریتانیا در بغداد با نخست وزیر اقلیم کردستان

سفیر بریتانیا در بغداد امروز با حضور سرکنسولگر بریتانیا در اربیل با بارزانی نخست وزیر اقلیم دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه شرطی را برای سفر به بغداد برای بررسی پرونده های میان بغداد و اربیل مشخص کرد.

در بیانیه دولت اقلیم کردستان آمده است: «استفان هایکی»، سفیر بریتانیا در بغداد امروز با حضور «جیمز ثورنتون»، سرکنسولگر بریتانیا در اربیل با بارزانی نخست وزیر اقلیم دیدار کرد.»

دو طرف در این دیدار راه های تقویت روابط میان اقلیم کردستان و بریتانیا را علاوه بر سازوکار حل مشکلات میان بغداد و اربیل بررسی کردند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق طی سخنانش با تمرکز بر روابط اقلیم با دولت فدرال گفت: «از دولت مصطفی الکاظمی با هدف پایان همه مشکلات بر اساس قانون اساسی حمایت می کنیم.»

بارزانی تاکید کرد هر زمان که مقامات دولت فدرال آمادگی خود را برای حل مسائل دارای اختلاف میان بغداد و اربیل اعلام کنند آماده سفر به بغداد است.

از طرفی دیگر سفیر بریتانیا در بغداد آمادگی بریتانیا را برای کمک به دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در جهت نزدیک کردن مواضع بغداد و اربیل برای حل شدن قطعی مشکلات بر اساس قانون اساسی اعلام کرد.

هیکی همچنین گفت: «عراق و اقلیم کردستان دو دوست و متحد بریتانیا هستند و ما تمایل داریم در این شرایط سخت به آن ها برای حل اختلافات خود کمک کنیم.»

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا