اقتصادیسرخط خبرها

فرودگاه‌های مصر از اول ژوئيه بازگشایی می‌شوند

وزیر گردشگری دولت مصر اعلام کرد تدابیر بهداشتی لازم در فرودگاه‌ها، هواپیماها و همچنین هتل‌های این کشور مد نظر قرار گرفته می‌شود.

میدل ایست نیوز: مصر اعلام کرد از روز اول ماه ژوئيه تمام فرودگاه‌های این کشور مجددا بازگشایی خواهند شد.

«محمد منار آنبا»، وزیر هواپیمایی کشوری مصر روز یکشنبه (14 ژوئن) در یک کنفرانس خبری با اعلام این موضوع اظهار داشت: «پروازها از ابتدای ماه آینده میلادی در سراسر کشور به تدریج از سر گرفته خواهد شد و در ابتدا گردشگران خارجی محدود به حضور در سه استان ساحلی خواهند بود.»

در همین راستا «خالد العانی»، وزیر گردشگری دولت مصر هم اعلام کرد تدابیر بهداشتی لازم در فرودگاه‌ها، هواپیماها و همچنین هتل‌های این کشور مد نظر قرار گرفته می‌شود تا از امنیت و سلامت گردشگران خارجی اطمینان حاصل شود.

وزرای دولت مصر همچنین تاکید کردند مسافرانی که از کشورهای با میزان بالای ابتلا به ویروس کرونا وارد این کشور می‌شوند باید پیش از آمدن به مصر آزمایش بدهند.

بیماری همه‌گیر کووید 19 لطمه جدی به صنعت گردشگری مصر وارد کرده است. دولت می‌گوید این صنعت 5 درصد از کل درآمدهای اقتصادی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. این در حالیست که کارشناسان بر این باورند در صورت سرمایه‌گذاری صحیح امکان افزایش این عدد تا 15 درصد نیز وجود دارد.

مصر با جمعیت حدودا 100 میلیون نفری تا کنون حدود 43 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را تجربه کرده و از این تعداد نزدیک به هزار و 500 نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا