سرخط خبرهاسیاسی

فرماندار سنجار: حملات ترکیه به این شهر رعب و وحشت ایجاد کرده است؛ الکاظمی به این موضوع ورود کند

قائم مقام سنجار ضمن محکوم کردن حملات ترکیه به سنجار اعلام کرد این حملات نقض حاکمیت ملی عراق است و از الکاظمی خواست به این موضوع ورود پیدا کند و جلوی این حملات را بگیرد.

میدل ایست نیوز: «محما خلیل»، فرماندار شهر سنجار امروز دوشنبه ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق و روستاهای سنجار، این حمله را حمله و تجاوز به حاکمیت ملی عراق دانست.

وی اشاره کرد که حملات ترکیه به این منطقه  رعب و وحشت ایجاد کرده است و از  «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق خواست برای حفط حاکمیت ملی به این موضوع ورود کند.

خلیل در گفت وگویی با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «جنگنده های ترکیه در ساعت 12 نیمه شب حملات شدیدی علیه مناطق هلمیر، بارکلی، شلو ام الذیان و دیگر روستاهایی که تعدادی از اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در آن حضور دارند، انجام دادند.»

وی در ادامه افزود: «حملات جنگنده های ترکیه برای اهالی شهر سنجار رعب و وحشت ایجاد کرده، علاوه بر اینکه این حملات نقض حاکمیت ملی عراق است. از الکاظمی می خواهم به این موضوع وارد شود و مشکل حضور نیروهای ترکیه و حملات آنها را از طریق نقض حریم هوایی عراق حل کند تا سنجار شهری برای تسویه حساب میان نیروهای حزب کارگران کردستان و دولت ترکیه نشود.»

خلیل توضیح داد تکرار این حملات به اراضی عراق با تعهدات دولت الکاظمی برای حفاظت از حاکمیت ملی منافات دارد و سنجار به تقویت نیروهای فدرال برای گسترش امنیت و جلوگیری از درگیری ها میان نیروهای پ ک ک و دولت ترکیه نیاز دارد.

وزارت دفاع ترکیه شب گذشته اعلام کرد عملیات «مخلب النسر»، (چنگال عقاب) را علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) آغاز کرد.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار توئیئتی در حساب خود نوشت عملیات چنگال عقاب آغاز شد و جنگنده های ترکیه لانه های تروریست ها را بر سرشان ویران کردند.

ترکیه با وجود اعتراضات و مخالفت‌ های دولت عراق، به بهانه مبارزه با گروه‌های کرد مخالفت آنکارا با نقض حریم هوایی و حاکمیت ملی عراق به‌طور متناوب مناطق شمالی این کشور را هدف حمله قرار می‌دهد.

حزب کارگران کردستان ترکیه بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا