سرخط خبرها

سفر هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان به بغداد طی 48 ساعت آینده

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد یک هیئت رسمی به ریاست قباد طالبانی برای بررسی 5 پرونده مهم طی 48 ساعت آینده به بغداد خواهد آمد.

میدل ایست نیوز: «ریبوار طه»، نماینده پارلمان عراق امروز سه شنبه تاکید کرد یک هیئت رسمی به ریاست «قباد طالبانی»، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان برای بررسی 5 پرونده مهم طی 48 ساعت آینده به بغداد خواهد آمد.

طه در گفتگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «یک هیئت رسمی از دولت اقلیم کردستان به ریاست قباد طالبانی فردا یا پس فردا برای بررسی 5 پرونده مهم که بارز ترین آن پرونده حقوق کارمندان و حقوق اقلیم کردستان است به بغداد سفر خواهد کرد.»

به گفته این نماینده پارلمان عراق این هیئت همچنین به بررسی تعهدات اخیر دولت فدرال در قبال اقلیم کردستان و پایبندی عراق به پرداخت سهم بودجه اقلیم به آن خواهد پرداخت.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص نتیجه بخش بودن این دور از نشست ها میان مقامات بغداد و اربیل افزود: «این هئیت پرونده های مهم دیگری از جمله گمرگ و گذرگاه های مرزی را بررسی خواهد کرد.»

گفتنی است هیئت مذاکره کننده کرد بارها برای بررسی این مسائل به بغداد سفر کرده است که طی این سفرها دو طرف به توافقی اولیه در خصوص پرونده های نفت، واردات نفتی و حقوق کارمندان کردستان رسیدند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا