سرخط خبرهاسیاسی

ایران برای دومین روز متوالی برخی مناطق در شمال عراق را بمباران کرد

یک منبع امنیتی اعلام کرد ایران امروز برای دومین روز متوالی برخی از روستاهای مرزی در شهر حاجی عمران در اربیل را بدون هیچ خسارتی بمباران کرد.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی امروز چهارشنبه از بمباران مجدد برخی روستاها در شهر حاجی عمران در شمال عراق توسط ایران خبر داد.

این منبع در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «توپخانه ایران امروز برای دومین روز متوالی برخی از روستاهای مرزی در شهر حاجی عمران در اربیل را بدون هیچ خسارتی بمباران کرد.»

روز گذشته نیز یک منبع امنیتی خبر داده بود ترکیه و ایران همزمان برخی روستاهای شهر حاجی عمرات در اقلیم کردستان عراق را بمباران کرده بودند.

این منبع امنیتی گفته بود ایران مناطق باله کایتی، دؤل الان، جبل بؤز و کیل غزالی را بمباران کرده بود.

وزارت دفاع ترکیه پیشتر در عملیاتی به نام چنگال عقاب برخی از مناطق شمالی عراق را به بهانه هدف قرار دادن نیروهای حزب کارگران کردستان بمباران کرده بود.

ترکیه امروز نیز عملیات دیگری را به نام پنجه ببر در شمال عراق آغاز کرد، این در حالی است که مقامات عراق بارها عملیات های ترکیه در عراق را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت عراق دانستند.

ترکیه با وجود اعتراضات و مخالفت‌ های دولت عراق، به بهانه مبارزه با گروه‌های کرد مخالف آنکارا با نقض حریم هوایی و حاکمیت ملی عراق به‌طور متناوب مناطق شمالی این کشور را هدف حمله قرار می‌دهد.

حزب کارگران کردستان ترکیه بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا