سرخط خبرها

ائتلاف بین المللی ضد داعش 8 تونل داعش در استان صلاح الدین را منهدم کرد

جنگنده های ائتلاف بین المللی در حملاتی هوایی 8 تونل مورد استفاده داعش در استان صلاح الدین را منهدم کردند.

میدل ایست نیوز: نیروی هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا امروز یکشنبه حملات شدیدی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین در شمال بغداد انجام داد.

در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است جنگنده های ائتلاف بین المللی در حملاتی هوایی 8 تونل مورد استفاده داعش در استان صلاح الدین را ویران کردند.

این عملیات ائتلاف بین المللی ضد داعش در حالی امروز انجام می شود که به مدت بیش از یک ماه پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی از مناطق آزاد شده از دست داعش متوقف شده بود.

پیش از این جنگنده های فرانسوی عضو ائتلاف بین المللی در 14 مه ضربات سنگینی بر عناصر داعش در استان کرکوک وارد و اماکن حضور آن ها را ویران کردند.

گفتنی است عملیات های ائتلاف بین المللی ضد داعش بسیار کاهش یافته است و طی ماه های اخیر نیز چند پایگاه محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در استان های نینوا، الانبار، کرکوک و صلاح الدین تحویل نیروهای عراقی داده شده است.

برخی کارشناسان این دو عامل را علت بازگشت فعالیت های داعش به مناطقی از استان های مذکور می دانند.

پیش از این نیز ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش امروز اعلام کرد که طی یک عملیات هوایی در کرکوک سه موضع تروریست های داعش را بمباران کرده است.

در بیانیه ائتلاف آمده که نیروی هوایی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش سه موضع تروریست های داعش در منطقه وادی الشای در جنوب کرکوک را بمباران کرده است.

این بیانیه افزوده که این مواضع برای آموزش نیروهای داعش استفاده می شده است.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا