سرخط خبرها

درخواست کمک بارزانی از نخست وزیر عراق برای حل مشکلات مالی اقلیم کردستان

یک منبع سیاسی آگاه ضمن اعلام جزئیات دیدار بارزانی با الکاظمی از درخواست بارزانی از نخست وزیر عراق برای حل مشکلات مالی اقلیم کردستان خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک منبع سیاسی آگاه امروز یکشنبه جزئیات دیدار «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق را که روز گذشته انجام شد بیان کرد و از درخواست بارزانی از الکاظمی در خصوص حل بحران مالی اقلیم خبر داد.

این منبع در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «دیدار بارزانی با الکاظمی و سایر مقامات بغداد مقدمه ای برای دیدار آتی هیئت اقلیم کردستان با مقامات بغداد بود و هیچ توافقنامه ای میان اقلیم و بغداد در دیدار اخیر امضا نشد.»

به گفته این منبع آگاه، گفت وگوهای بارزانی با مقامات بغداد در خصوص پرونده های نفت، حقوق مالی کردستان، گفت وگو با امریکا و جنگ با داعش بود.»

این منبع آگاه گفت بارزانی از الکاظمی خواست اقلیم کردستان عراق را در این شرایط سخت در اثر وضعیت بهداشتی و اقتصادی و تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان کمک کند و در گفت وگوی آتی میان مقامات بغداد و اربیل نرمش و انعطاف بیشتری داشته باشد.

وی اشاره کرد بارزانی متعهد شد همه مشکلات میان بغداد و اربیل را حل، و شروط بغداد برای تحویل نفت و درآمدهای دیگر اربیل به بغداد را اجرا کند.

پیش از این نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در روز گذشته با الکاظمی نخست وزیر عراق برای حل و فصل مسائل مورد اختلاف میان بغداد و اربیل دیدار کرده بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا