سرخط خبرهاسیاسی

«سامح شکری»: هر گونه تهدید علیه امنیت ملی مصر با واکنش مناسب رو به رو خواهد شد

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد هرگونه تهدیدی علیه امنیت ملی مصر و کشورهای عربی با واکنش مناسب رو به رو خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد هرگونه تهدیدی علیه امنیت ملی مصر و کشورهای عربی با واکنش مناسب رو به رو خواهد شد.

این اظهارات شکری پس از سخنان «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر مطرح می شود که گفته بود مداخله نظامی مستقیم در لیبی دارای مشروعیت جهانی است.

شکری در گفت‌وگو با شبکه العربیه تصریح کرد: قاهره برای تقویت راهکار سیاسی در لیبی تلاش می کند و ما خواهان خویشتنداری در این کشور هستیم.

وی افزود: دولت وفاق ملی لیبی موضع رئیس جمهوری مصر را درست مورد خوانش قرار نداده، ما امیدواریم دولت وفاق به بندهای توافق الصخیرات پایبند باشد، مصر مخالف توسعه‌طلبی ترکیه در لیبی است، این کشور در سوریه، عراق و لیبی مشغول توسعه‌طلبی است که با قوانین بین المللی در تضاد قرار دارد.

شکری با بیان اینکه با بازیگران بین المللی و منطقه‌ای فعال در لیبی هماهنگ خواهیم بود، اظهار داشت: گزینه نظامی واپسین گزینه مصر برای دفاع از امنیت خود خواهد بود، زمان تلاش جدی برای ایجاد ثبات در لیبی فرا رسیده است.

اعضای پارلمان لیبی و کنگره ملی سراسری این کشوردر سال 2015 با نظارت سازمان ملل متحد در شهر صخیرات مغرب توافق امضا کردند.

این توافق به منظور پایان دادن به دودستگی، خونریزی و تنشی انجام شد که لیبی پس از سرنگونی حکومت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد آن بوده‌ است. قرار بود توافق صخیرات، انتقال سیاسی مسالمت آمیز را در لیبی پایه گذاری کند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا