سرخط خبرها

دستگیری یکی از رهبران سابق «جبهة النصرة» توسط گروه تروریستی «تحریر الشام»

برخی منابع در گفت وگویی با روزنامه العربی الجدید از دستگیری «ابو مالک التلی» توسط گروه تروریستی تحریر الشام در حومه شمال غربی ادلب سوریه خبر دادند.

میدل ایست نیوز: برخی منابع محلی امروز دوشنبه از دستگیری «ابو مالک التلی»، از رهبران سابق جبهة النصرة و گروه تروریستی تحریر الشام در حومه شمال غربی ادلب سوریه توسط تحریر الشام خبر دادند.

منابع مذکور در گفت وگویی با روزنامه العربی الجدید گفتند که برخی از اعضای تحریر الشام با هجوم به منزل این رهبر سابق در جبهة النصرة وی را در منزلش در منطقه سرمدا در ادلب دستگیر کردند.

این منابع اشاره کردند که دستگیری التلی به صورت غافلگیرانه انجام شد.

تاکنون تحریر الشام یا تشکیلات جدیدی که التلی به آن مرتبط است هیچ واکنشی نسبت به این خبر نشان ندادند.

التلی پیشتر از تحریر الشام جدا شده و به همراه برخی از رهبران این گروه در 12 ژوئن 2020 تشکیلاتی جدیدی به نام «فاثبتوا» تشکیل داده بود.

منابع مذکور به العربی الجدید گفتند که عملیات دستگیری التلی در پی تلاش «ابو محمد الجولانی»، فرمانده تحریر الشام برای تسویه حساب با رهبران مخالف او به خصوص افراط گرایان و با هدف یکه تازی در منطقه انجام شد.

التلی سابقا علت خروج خود از گروه تروریستی تحریر الشام را عدم اطلاع از سیاست های فرمانده این گروه اعلام کرده بود.

ابو مالک التلی یا «جمال زینیه»، از اهالی روستای تل منین در ریف دمشق است که سال 2011 پس از بازداشت توسط نظام سوریه آزاد شد و به گروه تروریستی جبهة النصرة پیوست.

ابو مالک التلی به مخالفت با حضور ترکیه در سوریه و سیاست های ابو محمد الجولانی که دور از راه و روش القاعده و دیگر گروه های تروریستی است شهرت دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا