اقتصادیسرخط خبرها

رایزنی«مصطفی الکاظمی» با کمیسیون اقتصاد پارلمان عراق درباره اصلاحات اقتصادی، مالی و اداری

نخست‌وزیر عراق نشستی با کمیسیون اقتصاد پارلمان برگزار و بر آماده‌سازی «مقاله سفید» برای اصلاحات اقتصادی، مالی و اداری تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق نشستی با کمیسیون اقتصاد پارلمان برگزار و بر آماده‌سازی «مقاله سفید» برای اصلاحات اقتصادی، مالی و اداری تاکید کرد.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق آمده است، در دیدار الکاظمی با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری پارلمان در مورد «مقاله سفید»ی که هیات دولت آماده کرده است، رایزنی شد؛ این مقاله سفید دربردارنده اصلاحات اقتصادی، مالی، اداری، طرح‌ها و راهبردها برای مقابله با چالش‌های فرا روی کشور است.

نخست وزیر عراق در این دیدار به پیشنهادها و نظرات اعضای کمیسیون اقتصاد پارلمان درباره راهکارهای مطرح شده و موانع پیشاروی فرایند ارتقای اقتصاد عراق و فعال‌سازی بخش‌های مختلف گوش داد.

الکاظمی در ادامه بر اهمیت این موضوع تاکید کرد که مرحله آتی می بایست در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان و تحقق منافع عمومی کشور و نیز پشت سر گذاشتن چالش‌ها شاهد همکاری بیشتر دو قوه مقننه و مجریه باشد.

وی با ابراز تمایل خود برای برگزاری دیدارهای مستمر با کمیسیون‌های پارلمان و نمایندگان و بازتاب مثبت آن بر روند اوضاع در کشور، تاکید کرد: دولت مقاله سفیدی برای اصلاحات آتی تدوین کرده و پیش از اجرا، مذاکرات و رایزنی‌هایی بر سر آن انجام می دهد،ارتباط دولت و پارلمان در این باره برای حمایت از اصلاحات ضروری است.

الکاظمی در پایان اظهار داشت: سوء مدیریت و وابستگی کامل به درآمدهای نفتی موجب بروز وضعیت کنونی کشور شده است، ما برای رفع این مشکل از رهگذر فعال‌سازی بخش‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و سرمایه‌گذاری و دیگر موارد جهت افزایش درآمدهای کشور تلاش می کنیم.

*مقاله سفید (White Paper) درواقع یک گزارش معتبر است که در آن مشکل و مسئله‌ای مطرح می‌شود، سپس راه حلی منطقی برای آن ارائه شده و در آخر راهکاری در راستای بهبود وضعیت یا رفع یک مشکل اتخاذ می‌شود.

منبع
سایت نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا