سرخط خبرهاسیاسی

نتانیاهو خطاب به گانتس: در صورت مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری، انتخابات جدید برگزار می‌کنم

نخست وزیر اسرائیل به «بنی گانتس» شریک خود در دولت اعلام کرده است در صورت مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری، به سمت انحلال دولت و برگزاری انتخابات جدید گام بر می دارد.

میدل ایست نیوز:روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در گزارشی نوشت «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل به «بنی گانتس» شریک خود در دولت اعلام کرده است در صورت مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری، به سمت انحلال دولت و برگزاری انتخابات جدید گام بر می دارد.

یسرائیل هیوم در این گزارش سیاسی که به قلم «موطی توخفیلد»، نوشته شده است، تاکید کرد نتانیاهو این موضع خود را در دیدارهای اخیر با بین گانتس مکررا اعلام کرده است به ویژه آنکه ایالات متحده امریکا حمایت خود از این طرح الحاق‌گرایانه را مشروط به وجود اجماع میان احزاب اسرائیلی درخصوص طرح موسوم به معامله قرن ترامپ عنوان کرده است.

به گزارش این روزنامه اسرائیلی، نتانیاهو بر شرط خود برای لزوم موافقت با طرح اعمال حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری تاکید و عنوان کرده است هیچ گونه راهکار میانه‌ای وجود ندارد و اگر بنی‌گانتس به مواضع خود اصرار ورزد، چاره‌ای جز متوسل شدن به برگزاری انتخابات جدید وجود ندارد.

یسرائیل هیوم در پایان اظهار داشت: در شرایطی که گانتس تایید طرح الحاق کرانه باختری را مشروط به تصویب بودجه دو ساله اسرائیل کرده است تا نتایناهو به بهانه عدم تصویب، کنست را منحل نکند، این احتمال وجود دارد که در سایه شروط امریکا و تمایل نتانیاهو برای انجام طرح مذکور به عنوان مهم‌ترین طرح نخست‌وزیری خود، دولت اسرائیل تا ماه مارس دوام نیاورد.

همچنین بخوانید

طرح الحاق کرانه باختری و بودجه؛ دو عامل تعمیق اختلافات میان نتانیاهو و گانتس

 

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا