سیاسی

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه فرانسه با «فؤاد حسین» درباره مسائل منطقه ای و پشتیبانی اقتصادی فرانسه از عراق

وزیر امور خارجه فرانسه طی تماسی با همتای عراقی خود ضمن تبریک تصدی منصب وزارت خارجه به او در خصوص مسائل منطقه ای و حمایت اقتصادی فرانسه از عراق رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «جان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه طی تماسی با «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق گفت وگو کرد و تصدی این منصب را به او تبریک گفت.

فؤاد حسین در این تماس از نقش فرانسه در مبارزه با گروه تروریستی داعش و پشتیبانی های فرانسه از نیروهای امنیتی عراق از طریق آموزش و ارائه کمک های لجستیکی دیگر قدردانی کرد و خواستار همکاری مشترک برای از بین بردن تهدیدهای داعش شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در اشاره به تنش ها و دخالت های منطقه ای در عراق تاکید کرد که همه کشورها باید به حاکمیت عراق احترام بگذارند و از اصل عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها پیروی و مشکلات را از طریق گفت وگو حل کنند.

وی همچنین تاکید کرد سیاست خارجی عراق بر ایجاد روابط متعادل با کشورهای همجوار مبتنی است و گفت وگوها با ناتو درباره سازوکار همکاری مشترک در مبارزه با داعش ادامه دارد.

از طرفی دیگر لودریان بر حمایت کشورش از حاکمیت عراق تاکید و به اهمیت ارائه پشتیبانی در زمینه تحقق ثبات منطقه ای اشاره کرد.

وی گفت وگوی استراتژیک امریکا و بغداد و توافق بر سر حفظ حاکمیت و استقلال عراق را تحسین و تاکید کرد عراق باید از تنش های منطقه به دور باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه به بررسی لزوم پشتیبانی اقتصادی از عراق و بازگشت به مصوبات کنفرانس کویت برای بازسازی عراق و فعالسازی آن مصوبات پرداخت و بر تداوم حمایت کشورش از عراق در همه زمینه ها به خصوص بازسازی اقتصاد عراق تاکید کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا