سرخط خبرها

نخست وزیران سابق لبنان دعوت «میشل عون» را رد کردند

«فؤاد سنیوره»، «تمام سلام»، «سعد الحریری»، و «نجیب المیقاتی» با صدور بیانیه ای از شرکت در این نشست عذر خواستند و آن را «اتلاف وقت» دانستند.

میدل ایست نیوز: پس از آنکه نخست وزیران سابق لبنان اعلام کردند که در نشستی که قرار است به دعوت «میشل عون» برگزار شود شرکت نمی کنند، همه نگاه ها به دفتر ریاست جمهوری است تا معلوم شود که این نشست برگزار خواهد شد یا به تعویق خواهد افتاد.

«فؤاد سنیوره»، «تمام سلام»، «سعد الحریری»، و «نجیب المیقاتی» با صدور بیانیه ای از شرکت در این نشست عذر خواستند و آن را «اتلاف وقت» دانستند و تأکید کردند که حاضر نیستند «در جلسه ای که افق روشنی ندارد» شرکت کنند.

فؤاد سنیوره گفت که این تصمیم اعتراض روشن به ناتوانی حکومت است در یافتن راه حل برای نجات لبنان که در معرض فروپاشی کامل است و به خصوص طبقه متوسط را نابود می کند.

او گفت که عملکرد دولت فعلی در این چند ماه نشان می دهد که در اداره امور کشور بسیار ناتوان است.

منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان خبر دادند که قرار است از امروز (سه شنبه 23 ژوئن) پاسخ ها به دعوت رئیس جمهور وصول شود و درباره برگزاری نشست براساس این پاسخ ها تصمیم گرفته خواهد شد».

این در حالی است که «ولید جنبلاط»، رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه، اعلام کرده که در این نشست شرکت می کند و احزاب کتائب و قوات هنوز موضع خود را اعلام نکرده اند.

پیش از این رئیس جمهور لبنان فراخوان برگزاری نشستی با حضور چهره های سیاسی کشور در 25 ماه جاری میلادی را داده بود که هدف از آن «بستن راه فتنه و حفظ ثبات و بررسی وضعیت اقتصادی کشور» اعلام شد.

همزمان رئیس مجلس لبنان تحرکات سیاسی گسترده ای را آغاز کرد که گویی همه مقدمه چینی برای موفق از آب درآمدن نشست پیشنهادی رئیس جمهور بود.

یک مقام بلندپایه در تیم 8 مارس نیز خبر داده بود که «عون در تماس با بری طرح خود برای برگزاری این نشست را مطرح کرده و از وی خواسته که برای موفق شدن این طرح همکاری کند».

به گفته این مقام آنها توافق کرده اند که «نبیه بری نخست وزیران سابق و رؤسای احزاب را متقاعد کند و میشل عون برای متقاعد کردن رؤسای جمهور سابق تلاش کند».

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا