خبر اولسرخط خبرها

وزارت خارجه ایالات متحده: اسرائیل در اجرای طرح الحاق کرانه باختری هشدارهای مقامات عرب را در نظر خواهد گرفت

معاون وزیر خارجه امریکا تأکید کرد که دولت اسرائیل در اجرای طرح الحاق زمین هایی از کرانه باختری مواضع مقامات جهان عرب را در نظر خواهد گرفت.

میدل ایست نیوز: «دیوید شینکر»، معاون وزیر خارجه امریکا، تأکید کرد که دولت اسرائیل در اجرای طرح الحاق زمین هایی از کرانه باختری مواضع مقامات جهان عرب را در نظر خواهد گرفت.

او در مصاحبه با رسانه رسمی اسرائیل گفت که مقامات عربی درباره اجرای این طرح هشدار داده و به آن اعتراض داشته اند و افزود که این هشدارها در تصمیمات اسرائیل درباره نحوه اجرای این طرح اثرگذار خواهد بود.

شینکر درپاسخ به این سؤال که آیا تل آویو و واشنگتن درباره این طرح با یکدیگر توافق کرده اند یا نه، گفت که «ما اطمینان داریم که مقامات اسرائیلی به اظهاراتی که از جانب کشورهای عربی مطرح می شود توجه خواهند کرد، به خصوص در چارچوب حفظ برنامه صلح پیشنهادی رئیس جمهور امریکا».

او افزود که اسرائیل پیش از این «تصمیمات درست و هوشمندانه ای درباره روابطش با جهان عرب گرفته و روابط خود با کشورهای خلیج را بسیار توسعه بخشیده، و بر کسی پوشیده نیست که کشورهای منطقه نگران این طرح اسرائیل هستند».

معاون وزیر خارجه امریکا یکی از موانع اجرای طرح ترامپ موسوم به «معامله قرن» را اختلافات درون اسرائیل درباره این طرح دانست و گفت که این اختلافات چنان جدی است که به ائتلاف شکل گرفته برای تشکیل دولت اسیب می زند و چه بسا باعث تعویق اجرای این طرح شود.

روز گذشته، نشریه دست راستی «یسرائیل هیوم» خبر داد که «نتانیاهو» و متحد وی در ائتلاف دولتی «بنی گانتس» مذاکراتی دوجانبه درباره طرح الحاق داشته اند و نتانیاهو تأکید کرده که اگر مخالفت ها مانع از اجرای طرح الحاق شود وی دستور برگزاری انتخابات دوباره را خواهد داد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا