سیاسی

ابراز امیدواری «آنتونیو گوترش» از توقف طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری توسط اسرائیل

دبیر کل سازمان ملل متحد به ابراز امیدواری اکتفا کرد و گفت که امیدوار است اسرائیل به این درخواست های جهانی گوش بدهد و اقدام به الحاق مناطقی از کرانه باختری نکند.

میدل ایست نیوز: نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری و غور اردن توسط اسرائیل و آخرین تحولات در این زمینه امروز برگزار می شود.

«ریاض منصور»، سفیر فلسطین در سازمان ملل در گفت وگویی با العربی الجدید تاکید کرد نشست امروز در سطح وزرا برگزار می شود و به عنوان آخرین اقدام و تحرک فلسطین در سطح سازمان ملل است.

پیش از این نیز فلسطین نشست هایی در بروکسل و مسکو داشته که هدف از آن آماده سازی موضعی بین المللی برای محکومیت طرح الحاق اسرائیل است که به گفته مقامات اسرائیل قرار است در 1 ژوئیه اجرا شود.

طرحی که اسرائیل در آن قرار است 30 درصد از اراضی فلسطین در کرانه باختری و غور اردن که از شهرک های استراتژیک است را الحاق کند.

منصور گفت این نشست پیام واضحی برای اسرائیل دارد و آن اجماع بین المللی علیه این اقدام آتی اسرائیل است

در همین راستا اما «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد به ابراز امیدواری اکتفا کرد و گفت که امیدوار است اسرائیل به این درخواست های جهانی گوش بدهد و اقدام به الحاق مناطقی از کرانه باختری نکند.

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد طرح الحاق اسرائیل نه تنها نقض قوانین بین المللی است بلکه عامل اصلی برهم زدن ثبات منطقه نیز خواهد بود.

گوترش تصریح کرد طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری مساله تشکیل دو کشور را که می تواند باعث زندگی مسالمت آمیز دو طرف شود از بین می برد.

وی ابراز امیدواری کرد اسرائیل به ندای عقل و ندای جهانیان گوش دهد و این طرح را در 1 ژوئیه اجرا نکند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا