سرخط خبرهاسیاسی

تاکید «برهم صالح» بر لزوم حل همه مشکلات مالی در دیدار هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان

هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان به ریاست «قباد طالبانی» ضمن دیدار با رئیس جمهوری عراق درباره آخرین اوضاع سیاسی، اقتصادی و مالی، مقابله با داعش و همکاری برای مقابله با ویروس کرونا رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان امروز چهارشنبه با «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق دیدار کرد.

به گزارش دفتر رسانه ای رئیس جمهوری عراق، برهم صالح در این دیدار بر لزوم یکپارچه کردن تلاش ها برای رسیدن به راه حل هایی ریشه ای برای حل مشکلات میان بغداد و اربیل بر اساس قانون اساسی تاکید کرد.

در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری در بغداد برگزار شد، تاکید کرد که راه حل این مشکلات توافق جدی و تمایل مشترک برای تحقق منافع ملی است.

صالح همچنین بر اهمیت حل همه مشکلات مالی میان دو طرف با تکیه بر شفافیت و برای تحقق حقوق همه مردم عراق و تامین حقوق کارمندان تاکید کرد.

صالح و هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان به ریاست «قباد طالبانی»، معاون نخست وزیر اقلیم در این دیدار به بررسی آخرین اوضاع سیاسی، اقتصادی و هماهنگی تلاش ها برای مقابله با عناصر داعش علاوه بر بررسی پیامدهای انتشار ویروس کرونا و همکاری میان دولت فدرال و اقلیم کردستان پرداختند.

پیش از این دیروز سه شنبه هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان برای از سرگیری گفت وگو با بغداد درباره پرونده مشکلات میان بغداد و اربیل وارد بغداد شد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا