خبر اول

«علی العلاق»: چنددستگی حزب الدعوه منجر به از دست رفتن نخست‌وزیری از این حزب شد

يكي از رهبران حزب الدعوه عراق اعلام کرد که در نتیجه چنددستگی موجود در داخل این حزب، نخست‌وزیری را از دست دادند.

میدل ایست نیوز: «علی العلاق»، از رهبران حزب الدعوه عراق اعلام کرد که در نتیجه چنددستگی موجود در داخل این حزب، نخست‌وزیری را از دست دادند.

العلاق در گفت‌وگو با شبکه الفرات تصریح کرد: «حزب الدعوه به دلیل چنددستگی نخست‌وزیری را از دست داد، اختلال آشکاری در این حزب وجود دارد که در سال 2014 روی داده است، باید این مشکل حل شود و نگرشی جدید و طرحی واحد پیش گرفته شود، اختلافات موجود بازتاب منفی بر حزب الدعوه داشته و منجر شد با دو فراکسیون وارد کارزار انتخاباتی شویم.»

وی افزود: تاکنون حزب الدعوه برای حل اختلافات طرح واحدی ارائه نکرده است و تا الان هیچ گونه ابتکاری در این باره مطرح نشده است و مشکل مربوط به چنددستگی‌ها به قوت خود پابرجاست لذا بسیاری از رهبران حزب به ایفای نقش خود در حزب اقدام نمی کنند و در چشم‌انداز این حزب ورود یکپارچه به انتخابات آتی دیده نمی شود.

العلاق در ادامه بر از دست رفتن فرصت‌های بسیاری برای حزب الدعوه و نقش راهبردی آن در تعامل با پرونده‌ها تاکید و عنوان کرد: این حزب امروز بسیار ضعیف شده است و نیازمند بازنگری در طرح‌ها، دفاتر، رهبران و مناسبات خود با جامعه و نقش اصلاحی خود است.

وی ادامه داد: اختلاف تعمیق شده در درون منجر به ایجاد اختلال روانی شده و موضوع همگرایی میان رهبران حزب بسیار دشوار شده است.

العلاق درخصوص تسلط مدیران دفاتر بر سرنوشت وزارتخانه‌ها عنوان کرد:«مدیران دفاتر از سال  2004 بر وزارتخانه‌ها تسلط دارند.»

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا