سرخط خبرها

«قرقاش»: لبنان هزینه به هم خوردن روابطش با کشورهای خلیج را می پردازد

وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفت که حزب الله سیاست خاصی را به حکومت لبنان دیکته می کند.

میدل ایست نیوز: «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجی امارات، گفت که لبنان هزینه برهم خوردن روابطش با کشورهای عربی خلیج را می پردازد.

او در مصاحبه با تلویزیون CNBC گفت که وضعیت اقتصادی لبنان بسیار نگران کنند است و افزود که با وجود این وضعیت، امارات بدون هماهنگی دیگر کشورها تصمیمی برای کمک به لبنان ندارد.

او گفت که «اگر دوستان و کشورهای بزرگ به فکر طرحی برای کمک به لبنان باشند ما هم به موضوع کمک می کنیم، اما آنچه واقعا شاهدیم به هم خوردن روابط لبنان با کشورهای عربی و خلیج در 10 سال گذشته است و اکنون لبنان هزینه همین وضعیت را می پردازد».

این مقام بلندپایه دستگاه دیپلماسی امارات افزود که لبنان گرفتار تراکم مشکلات است ضمن اینکه «حزب الله که ارتشی درون دولت دارد یک گفتمان سیاسی خاص را به حکومت لبنان دیکته کرده است».

او تأکید کرد که امارات بارها به لبنان درباره به هم خوردن روابطش با کشورهای خلیج هشدار داده و افزود که «وقتی پل های پشت سر را خراب کنی استفاده از حسن نیت دوستان و حمایت های مالی آنان برایت بسیار سخت خواهد بود».

پیش از این کشورهای خلیج سرمایه گذاری های کلانی در لبنان می کردند که باعث رونق اقتصادی در لبنان شده بود اما در 10 سال گذشته این سرمایه گذاری ها به علت اختلافات این کشورها با حزب الله لبنان کاهش یافته است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا