خبر اولسیاسی

«مصطفی الکاظمی»:گذرگاه‌های مرزی را تحت کنترل درخواهیم آورد/مخالف ماجراجویی خارجی هستیم

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر کنترل مرزهای خارجی، اعلام کرد اقدامات بزرگی علیه فساد انجام خواهد داد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر کنترل مرزهای خارجی، اعلام کرد اقدامات بزرگی علیه فساد انجام خواهد داد.

الکاظمی در دیدار با گروهی از روزنامه‌نگاران اظهار داشت:اقدامات بزرگی علیه باندها و گروه‌های متنفذ که بر مرزها تسلط دارند، کلید خواهد خورد و فساد موجود در آن ریشه‌کن خواهد شد، در برخی گذرگاه‌های مرزی میزان خسارت ما به 3 الی 4 میلیارد دلار می رسد.

وی افزود: «زمان حل چالش‌های اقتصادی اکنون آغاز شده است و اولویت‌های ما توزیع عادلانه منابع و ثروت‌ها و عدم پرداخت مالی به برخی مردم عراق به ضرر فقرا و نیازمندان است.»

نخست وزیر عراق ادامه داد: دولت ملزم به تامیت امنیت انتخابات، ممانعت از آشوب و ناآرامی و تسلط بر سلاح‌های بی‌ضابطه است.

الکاظمی اظهار داشت: دولت به هیچ طرفی اجازه تهدید عراق و امنیت کشور را نخواهد داد، ما مخالف ماجراجویی خارجی در عراق هستیم. تغییراتی در ساختار دولت ایجاد خواهد شد و برخی طرف‌ها از آن متضرر خواهند شد.

وی در رابطه با ویروس کرونا اظهار داشت: کادر پزشکی در معرض فشار کاری شدیدی قرار دارد، آگاهی جامعه در مقابله با کرونا بسیار مهم خواهد بود، برخی تحت تهدید سلاح مانع از رسیدن اکسیژن به بیمارستان‌ها می شوند، همه امکانات دولت برای مقابله با این ویروس در وضعیت آماده باش قرار دارد.

منبع
بغداد الیومالفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا