خبر اولسیاسی

امریکا نام عربستان را از فهرست سیاه قاچاق انسان حذف کرد

امریکا نام عربستان را از فهرست سیاه کشورهایی که اقدامات کافی برای مبارزه با قاچاق انسان انجام نمی دهند حذف کرد.

میدل ایست نیوز: امریکا نام عربستان را از فهرست کشورهایی که اقدامات کافی برای مبارزه با قاچاق انسان انجام نمی دهند حذف کرد.

این در حالی است که امریکا 20 ژوئن 2019  عربستان سعودی را در فهرست سیاه کشورهایی که به اندازه کافی برای مقابله با قاچاق انسان اقدامی انجام نداده‌اند، قرار داد.

به گزارش سی ان ان وزارت خارجه امریکا با انتشار گزارشی درباره قاچاق انسان در سال 2020 اعلام کرد از آنجا که عربستان با شفافیت مجموعه بیانیه هایی را در خصوص افزایش محاکمه و محکومیت قاچاق انسان و بر اساس قانون مبارزه با قاچاق انسان صادر کرد، از فهرست کشورهای سطح سوم در زمینه قاچاق انسان حذف کرد.

به گفته وزارت خارجه امریکا کشورهای سطح سوم در فهرست سیاه قاچاق انسان کمترین اقدامی برای مبارزه با قاچاق انسان انجام نمی دهند.

بر اساس قانون مبارزه با قاچاق انسان که در سال 2000 در کنگره آمریکا تصویب شد، واشنگتن از اعطای هرگونه کمک غیربشردوستانه و غیرمرتبط با تجارت به کشورهایی که از سوی آمریکا به عدم رعایت حداقل‌های مبارزه با قاچاق انسان و عدم تلاش برای مبارزه با این پدیده متهم شده‌اند، منع شده است.

در همین رابطه «مایک پمپئو»، وزیر خارجه امریکا گفت که امریکا به کشورهایی که سیاست یا روش قاچاق انسان را دنبال می کنند و شهروندان خود را در معرض این پدیده قرار می دهند کمک نخواهد کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا