سرخط خبرها

سفر هیئت امریکایی به اسرائیل برای بررسی طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» از حضور یک هیئت امریکایی برای بررسی طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری در اسرائیل خبر داد.

میدل ایست نیوز: روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم»، امروز جمعه نوشت با توجه به اینکه نشست های دولت امریکا در این هفته منجر به اتخاذ تصميم نهایی در خصوص طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری نشد، قرار است امروز یک هیئت امریکایی برای بررسی این طرح وارد اسرائیل شوند.

این هیئت شامل «دیوید فریدمن»، سفیر امریکا، «آفی بیرکویچ»، نماینده ویژه دونالد ترامپ و «اسکات بیث»، عضو کمیته ترسیم مرزها است که برای ادامه بررسی این طرح با بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس گفت وگو خواهند کرد.

این روزنامه به نقل از یک کارمند بلند پایه در کاخ سفید نوشت: «در این مرحله تصمیم نهایی درخصوص گام های آتی برای اجرای طرح صلح خاورمیانه ترامپ وجود ندارد به این معنا که هنوز تصمیمی در خصوص اعمال حاکمیت اسرائیل بر مناطقی از کرانه باختری اتخاذ نشده است.»

به نوشته روزنامه مذکور به نقل از برخی منابع در کاخ سفید حضور این هیئت امریکایی در اسرائیل نشان از توجه و اهتمام دولت امریکا نسبت به وعده های خود و اعمال حاکمیت اسرائیل بر مناطقی از کرانه باختری دارد.

این هیئت مذاکرات خود را با نتانیاهو و گانتس درباره مسیرهای احتمالی مختلف و از سرگیری فعالیت کمیته ترسیم مرزها آغاز خواهد کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا