خبر اولسرخط خبرها

درخواست اتحادیه میهنی کردستان برای متوقف کردن حملات ترکیه و شکایت از آن در دادگاه های بین المللی

اتحادیه میهنی کردستان با صدور بیانیه ضمن محکوم کردن حملات روز گذشته ترکیه در استان سلیمانیه، از رؤسای سه گانه عراق خواست برای متوقف کردن این حملات اقداماتی فوری اتخاذ کنند.

میدل ایست نیوز: اتحادیه میهنی کردستان امروز جمعه از رؤسای سه گانه عراق خواست برای متوقف کردن حملات ترکیه اقدامات فوری اتخاذ کنند.

فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان همچنین خواستار تشکیل کمیته ای از وکلا برای شکایت از ترکیه در دادگاه های بین المللی شد.

در بیانیه اتحادیه میهنی کردستان آمده است: «متاسفانه امروز در پی عملیات نظامی ترکیه که حاکمیت عراق را با اصرار و عدم احترام به یادداشت های اعتراضی و بدون در نظر گرفتن حرمت خون ساکنان روستاهایی که قربانی مداخله ترکیه در عراق به بهانه مبارزه با نیروهای معارض خود می شوند، نادیده می گیرد تعدادی از اهالی روستاهای استان سلیمانیه در منطقه «کونه ماسی»، که منطقه ای گردشگری است شهید و مجروح شدند.»

اتحادیه میهنی کردستان افزود در زمانی که خواهان حفظ روابط دوستانه با کشور همجوار ترکیه هستیم، تاکید می کنیم حرمت خون ملت و حاکمیت ارضی ما خط قرمز و اصول ثابت و اساسی ماست که حافظ آن هستیم.

فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق از رؤسای سه گانه خواست اقدامی فوری برای جلوگیری از اقدامات ترکیه اتخاذ کنند تا پیام شدیدی به آنها باشد که عراق و دولت و ملتش این بار با جدیت در برابر این نقض و تجاوزات ترکیه که هر چیزی را در راه خود مباح می داند حتی اگر جان شهروندان و دارایی آن ها و حاکمیت عراق باشد، ایستاده اند.

این فراکسیون همچنین از وزارت خارجه و نماینده عراق در شورای امنیت سازمان ملل خواست برای برگزاری جلسه ای فوق العاده برای متوقف کردن عملیات نظامی ترکیه در خاک عراق و تصویب مصوبه ای برای جبران خسارت های قربانیان این عملیات ها درخواست ارائه دهند.

اتحادیه میهنی کردستان همچنین تاکید کرد باید کمیته ای قانونی شامل وکلای بین المللی برای شکایت در دادگاه های بین المللی برای جبران خسارت های قربانیان و الزام ترکیه به پرداخت آن به عنوان حق شرعی و قانونی قربانیان و کمترین کاری که می توان برای تسلی خاطر خانواده قربانیان و مجروحان انجام داد، تشکیل شود.

گفتنی است روز گذشته جنگنده های ترکیه منطقه «شاربازیر» تا «کونه ماسی» در استان سلیمانیه را بمباران کردند که این حمله منجر به جان باختن 3 غیرنظامی و مجروح شدن برخی دیگر شد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا