خبر اولسیاسی

برخورد با کتائب حزب الله و ضرب المثل شترسواری

در ادبیات فارسی، ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: "شترسواری دلّا دلّا نمی شود"، آقایان باید درک کنند اگر اقدامی را انجام می دهند باید عواقب و مسئولیت های آن را نیز بپذیرند.

میدل ایست نیوز: سازمان مبارزه با تروریسم عراق پنج شنبه شب با یورش به یکی از پایگاه های کتائب حزب الله در بغداد، تعدادی از افراد این گروه را بازداشت کردند. منابع خبری از بازداشت دستکم 14 نفر از آنها خبر داده اند.

بر اساس اطلاعات موجود، پایگاهی که به آن حمله شده هیچ علامت یا نشانه ای از پایگاه نظامی ندارد و شامل دیوارهای کوتاه گلی و درهایی از جنس پتو و ملحفه می شده و در نقشه عملیاتی فرماندهی عملیات بغداد به عنوان پایگاه نظامی حشد ثبت نشده است.

این اقدام در پی موشک پرانی این گروه به اماکن دیپلماتیک طی دو هفته اخیر صورت گرفته است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، با صدور بیانیه ای صراحتا مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت و گفت که سازمان مبارزه با تروریسم با نظارت او این اقدام را برای آرام سازی فضای عراق، تامین امنیت شهروندان و تعهدی که دولت عراق به حمایت از اماکن دیپلماتیک دارد، انجام داده است.

در حالی که برخی گروه های الحشد الشعبی از این اقدام آشکارا عصبانی هستند، تلاش دارند این اقدام را کوچک جلوه دهند و حتی شایع کردند که الکاظمی از فالح الفیاض بابت این اقدام عذرخواهی کرده است، در حالی که چنین چیزی اساسا صحت ندارد. بر خلاف برخی اظهارات منسوب به گروه های مسلح شبه نظامی، این افراد هنوز تحت بازداشتند و اگرچه در زندان های حشد نگهداری می شوند اما کاملا تحت کنترل سازمان مبارزه با تروریسم هستند. در حقیقت با این اقدام، دولت این پیام را می رساند که هر وجب از خاک عراق حتی اماکن تحت کنترل الحشد الشعبی و کتائب حزب الله، باید زیر نظر دولت باشد و این دولت است که بر اساس قانون اساسی و اذعان همه گروه های سیاسی و نهادهای قانونگذاری تامین کننده اصلی امنیت و ثبات در کشور است.

منابع خبری می گویند که این گروه تصمیم داشته است به ادارات دولتی و اماکن دیپلماتیک حمله جدیدی انجام دهد که نیروهای امنیتی پیش دستی کرده و آنها را بازداشت کرده اند. در حالی که حتی برخی منابع خبری می گویند آنها را در حین کار گذاشتن راکت برای شلیک دستگیر کرده اند و از آنها فیلم گرفته شده است تا برخورد با آنها کاملا مستند باشد.

نکته ای که در اینجا قابل تامل است این است که هر وقت گروهی به سمت اماکن دیپلماتیک یا مقرات دولتی و نظامی موشک پرانی می کند، در حالی که برای همه روشن است عاملان آن اقدام چه کسی یا کسانی هستند، عاملان گروه های مسلح توصیف می شوند و هیچ کس حاضر به قبول مسئولیت نیست، و هنگامی که با آنها برخورد می شود و دولت بر اساس توصیف خودشان علیهشان وارد عمل می شود، می شوند گروه های وابسته به الحشد الشعبی که مقدس هستند و نباید تعرضی به آنها شود؟! در ادبیات فارسی، ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: “شترسواری دلّا دلّا نمی شود”، آقایان باید درک کنند اگر اقدامی را انجام می دهند باید عواقب و مسئولیت های آن را نیز بپذیرند در غیر این صورت نمی توانند عمل ناپسندی را مرتکب شوند و گمان کنند مسئول نیستند و نباید با آنها برخورد شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا