سرخط خبرها

ترکیه در واکنش به بیانیه ریاست جمهوری عراق: این بیانیه ادعاهایی غیر واقعی را دربرداشت

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به بیانیه اخیر ریاست جمهوری عراق در محکومیت نقض حریم هوایی عراق توسط ترکیه، این بیانیه را دربرگیرنده برخی ادعاها عنوان کرد.

میدل ایست نیوز: «حامی اقصوی»، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد آنکارا از عراق انتظار دارد برای مبارزه با حزب کارگران کردستان که تهدیدی برای امنیت، ثبات و حاکمیت ارضی عراق به شمار می رود با ترکیه همکاری کند.

وی در واکنش به بیانیه اخیر ریاست جمهوری عراق در محکومیت نقض حریم هوایی عراق توسط ترکیه، این بیانیه را دربرگیرنده برخی ادعاها عنوان کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه توضیح داد بیانیه ریاست جمهوری عراق ادعاهایی غیر واقعی در خصوص خسارت به غیرنظامیان در دو عملیات «چنگال عقاب» و «پنجه ببر» دربرداشت.

اقصوی تاکید کرد ادعاهایی که در این بیانه مطرح شده تبلیغاتی علیه ترکیه و به نفع سازمان تروریستی پ ک ک و طرفداران آن ها است که قصد سیاه نمایی عملیات ترکیه در مبارزه با تروریسم را دارد.

وی تاکید کرد مقامات عراق نباید ابزاری برای تروریست ها در این حملات تبلیغاتی با هدف سیاه نمایی اقدامات ترکیه باشند.

اقصوی گفت که ترکیه اهمیت زیادی به مساله تضمین سلامت غیرنظامیان در عملیات های خود می دهد و مقامات عراق هم این مساله را می دانند.

وی در پایان گفت: «می خواهیم مجددا اعلام کنیم ما از عراق انتظار داریم با ترکیه در زمینه مبارزه با پ ک ک که تهدیدی برای امنیت، ثبات و حاکمیت ارضی عراق است، توافق و همکاری کند.

پیشتر در روز گذشته ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای گفت: «رئیس جمهوری عراق، خواستار توقف نقض حاکمیت ملی عراق توسط عملیات های مکرر ترکیه و نقض حریم هوایی عراق است که قربانیان آن غیرنظامیان بی سلاح هستند.»

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا