خبر اولسیاسی

تامین امنیت وظیفه دولت است، تا قبل از این کوتاهی شده بود

دولت خوب می داند اگر می خواهد قدرت و اراده خود را ثابت کند و نشان دهد اقتدار دارد باید با مخلان امنیت در هر جا و در هر لباسی برخورد کند.

میدل ایست نیوز: مسئولیت تامین امنیت دیپلماتیک بر اساس قانون اساسی در عراق، همانند همه کشورهای دنیا، بر عهده دولت مرکزی است. برای همین نمی توان گمان کرد اگر گروهی به مقرهای دیپلماتیک یا پایگاه های نظامی حمله کرد، مصون بماند و دولت با آن برخورد نکند.

آنچه روز پنج شنبه در عراق و در برخورد با کتائب حزب الله اتفاق افتاد، بر اساس مستندات و اظهارات مقامات رسمی کشور برخورد با بی نظمی و اختلال بود.

گروهی که طی هفته های اخیر به مقرهای دیپلماتیک و مقرهای نظامی حمله راکتی و موشکی انجام داده بود، روز پنج شنبه به دستور دولت با آن برخورد شد تا شاید دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

دولت خوب می داند اگر می خواهد قدرت و اراده خود را ثابت کند و نشان دهد اقتدار دارد باید با مخلان امنیت در هر جا و در هر لباسی برخورد کند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای که بعد از یورش به مقر کتائب حزب الله و دستگیری 14 نفر از نیروهای آنها صادر کرد، اظهار داشت که دولت موظف است امنیت و ثبات کشور را تامین کند و وظیفه دارد امنیت مقرهای دیپلماتیک و اداری را به هر نحو ممکن تامین کند.

آنچه دولت پنج شنبه انجام داد، جای شگفتی ندارد، شگفت این است که چرا پیش از این چنین اقداماتی انجام نشد تا بهانه به عوامل خارجی داده نشود تا چالشی جدی برای امنیت کشور ایجاد نکنند. چه بسا اگر در زمستان گذشته با عاملان حمله به سفارت ایالات متحده برخورد قاطع می شد و دولت قبل عاملان آن حمله را بازخواست می کرد، ترور شهیدان ابومهدی المهندس و سردار حاج قاسم سلیمانی را شاهد نمی بودیم.

اقدام دولت اقدامی است که در همه جای دنیا همه دولت ها انجام می دهند و اجازه نمی دهند در هیچ حالتی امنیت و ثبات کشور به حساب گروه های سیاسی با اغراض سیاسی خاص به سخره گرفته شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا