اقتصادیخبر اول

طرح دولت کویت برای لغو تدریجی یارانه‌های حمایتی در سایه بحران مالی

دولت کویت در نظر دارد برای اجرای طرح جامع اصلاح اقتصادی که شامل کاهش یارانه‌های حمایتی به شهروندان می‌شود، پیشنهادات جدیدی را بررسی کند.

میدل ایست نیوز: دولت کویت در نظر دارد برای اجرای طرح جامع اصلاح اقتصادی که شامل کاهش یارانه‌های حمایتی به شهروندان می‌شود، پیشنهادات جدیدی را بررسی کند تا از تبعات مالی ناشی از ویروس کرونا و کاهش شدید بهای جهانی نفت بکاهد.

روزنامه العربی الجدید گزارش داده است که «براک الشیتان»، وزیر دارایی کویت خطاب از هیات دولت خواسته که اصلاحات مربوط به لغو تدریجی یارانه‌ها از رهگذر افزایش بهای برق، آب و سوخت به میزان 25درصد الی 30درصد در بودجه سال مالی کنونی و افزایش خدمات به شهروندان کویتی به میزان 50درصد و برای افراد خارجی به میزان 150درصد را تصویب کند.

وزیر دارایی کویت هم از هیات دولت خواسته اعمال مالیات‌های تصاعدی بر سود شرکت‌ها، بستن مالیات بر کالاهای مُضر و لوکس و نیز اعمال مالیات بر ارزش افزوده و کاستن 50درصدی شمار شهروندانی که از درمان در کشورهای خارجی استفاده می‌کنند را مصوب کنند.

در همین رابطه، یک مقام دولتی کویتی در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کرده است: اصلاحات اقتصادی تنها محدود به بند مربوط به یارانه‌ها نخواهد بود و موضوعات دیگر را هم شامل خواهد شد.

کویت که شاهد انتقادات متقابل قوای مجریه و مقننه از یکدیگر درخصوص بحران مالی و وخیم‌ترشدن کسری بودجه است، اکنون با معضل افزایش شدید کسری بودجه و رسیدن آن به مبلغ 55 میلیارد دلار است.

هیات دولت عراق پیشتر از همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی خواسته بود که هزینه‌ها را به میزان 20درصد کاهش دهند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا