اقتصادیخبر اول

وزارت برق عراق: خطوط اتصال به شبکه برق خلیج آماده بهره برداری است

سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که همه خطوط و شبکه های اتصال برق عراق به کشورهای خلیج آماده بهره برداری است.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که همه خطوط و شبکه های اتصال برق عراق به کشورهای خلیج آماده بهره برداری است.

«احمد موسی العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق، تأکید کرد که عراق همه خطوط انتقال برق و شبکه انتقال خاص اتصال به کشورهای خلیج را تکمیل کرده و اکنون سازمان رصد برق خلیج است که باید ارتباط برق عراق با خلیج را تأمین کند.

او گفت که در توافق نامه عراق با سازمان ارتباطات برق خلیج تصریح شده که شبکه های انتقال انرژی ازطریق خاک کویت و عربستان به استان های جنوبی عراق به خصوص استان بصره متصل می شود و افزود که وضعیت بهداشتی و اقتصادی کشور اجرایی شدن این پروژه را اندکی به تأخیر انداخته است.

وی افزود که این اتصال با همه کشورهای خلیج خواهد بود.

وزارت برق عراق در دولت «عادل عبدالمهدی» در سال گذشته قراردادی را با عربستان امضا کرد که به موجب آن شبکه برق عراق به شبکه برق خلیج متصل می شود.

«لؤی الخطیب»، وزیر برق سابق عراق، در توضیح این قرارداد گفت که هدف از آن ایجاد بازار منطقه ای برق است که در عین حال کشورهایی که به این شبکه متصل اند می توانند کمبود برق خود را نیز از آن تأمین کنند.

عراق دچار مشکل کمبود در تولید برق است که هرساله در فصل تابستان تشدید می شود و معمولا با تظاهرات و اعتراضاتی در نقاط گوناگون همراه می شود.

پیش از این وزیر برق عراق اعلام کرده بود که به علت مشکلات اقتصادی پیش آمده در این کشور و نیز محدودیت های ناشی از شیوع کرونا برخی پروژه های مربوط به توسعه شبکه برق عراق به بهره برداری نرسیده است.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا