سرخط خبرهاسیاسی

وزیر اطلاعات اسرائیل: احتمالا اجرای طرح الحاق کرانه باختری دو یا سه ماه به تعویق بیافتد

وزیر اطلاعات اسرائیل امروز یکشنبه از احتمال تعویق اجرای طرح الحاق کرانه باختری به مدت چند هفته (دو یا سه ماه) خبر داد.

میدل ایست نیوز: «ایلی کوهین»، وزیر اطلاعات اسرائیل امروز یکشنبه از احتمال تعویق اجرای طرح الحاق کرانه باختری به مدت چند هفته (دو یا سه ماه) خبر داد.

به گزارش رادیو اسرائیل وزیر اطلاعات اسرائیل گفت که فرصت تاریخی مناسبی برای اسرائیل فراهم شده است تا زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری اقدام کند.

کوهین افزود: «کشورهای عربی که در سال های اخیر روابط خود با اسرائیل را گسترش دادند به خوبی می دانند که همه فلسطینیان تمامی طرح هایی را که تا امروز مطرح شده است رد کرده اند.»

وزیر اطلاعات اسرائیل اعلام کرد این کشورهای عربی منافع امنیتی و اقتصادی مشترکی با اسرائیل دارند.

گفتنی است اخیرا کشور امارات با سوء استفاده از ویروس کرونا در صدد عادی سازی روابط خود با اسرائیل برآمده است از آنجایی که درماه های گذشته دو بار هواپیماهای حامل کمک های پزشکی برای فلسطینیان را به فرودگاه بن گوریون اسرائیل فرستاده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قصد دارد با حمایت امریکا مناطقی از کرانه باختری و غور اردن که 30 درصد از کرانه باختری را تشکیل می دهد به اسرائیل الحاق کند.

پیش از این اعلام شده بود که این طرح اسرائیل قرار است در یکم ماه ژوئیه اجرا شود.

بسیاری از کشورهای جهان و خود فلسطینیان بارها با این طرح مخالفت کرده و گروه های فلسطینی اشاره کردند در صورت اجرای این طرح اقدام به مبارزه مسلحانه خواهند کرد.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا