خبر اولسیاسی

تحویل کامل درآمد نفتی و 50 درصد از درآمد گمرکی، شرط بغداد برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان

یک منبع در دولت اقلیم کردستان تحویل کامل درآمد نفتی و 50 درصد از درآمد گمرکی را شرط بغداد برای پرداخت ماهانه 600 میلیارد دینار به اقلیم اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: یک منبع در دولت اقلیم کردستان امروز دوشنبه از شرط دولت مرکزی عراق برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان عراق خبر داد.

وی گفت که هیئت مذاکره کننده کرد به اربیل بازگشت و فردا برای بررسی شرط بغداد نشستی برگزار خواهد کرد.

این منبع در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان امروز به اربیل بازگشت و فردا طی نشستی با «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم پس از بررسی شرط بغداد موضع نهایی خود را اتخاذ خواهد کرد.

این منبع در خصوص شرط بغداد برای پرداخت حقوق کارمندان گفت: «بغداد از اقلیم کردستان خواست تمام درآمد نفتی و 50 درصد از درآمدهای حاصله از گذرگاه های مرزی را به دولت مرکزی در بغداد تحویل دهد تا دولت مرکزی نیز پرداخت ماهانه 600 میلیارد دینار را قبول کند.»

وی توضیح داد موضع نهایی دولت اقلیم کردستان موافقت با این شرط در مقابل افزایش مبلغ پرداختی ماهانه بغداد به 650 میلیارد دینار علاوه بر پرداخت حقوق شهدا، قربانیان عملیات انفال، زندانیان سیاسی خواهد بود.

منبع مذکور اشاره کرد دولت اقلیم کردستان در نشست فردای خود درخواستی رسمی در خصوص مطالبات خود و برای تعیین موعد بعدی مذاکرات به بغداد ارائه می دهد و در صورت موافقت بغداد توافقی امضا خواهد شد تا از ماه آتی اجرا شود.

بغداد و اربیل بر سر پرونده های مختلفی از جمله درآمد کارمندان، نفت، گمرگ و سهم کردستان از بودجه عراق و مناطق مورد مناقشه اختلاف دارند.

بغداد طی ماه های گذشته با استناد به قانون اساسی به علت عدم پرداخت درآمدهای حاصله از فروش نفت اقلیم کردستان توسط دولت آن حقوق کارمندان اقلیم را قطع کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا