اجتماعیسرخط خبرها

قطر در صدر کشورهای خلیجی از لحاظ امنیت و صلح قرار دارد

پژوهش های انستیتو اقتصاد و صلح استرالیا ثابت کرد قطر از لحاظ امنیت و صلح در سطح کشورهای خلیج در جایگاه اول و در جهان در جایگاه ۲۷ قرار دارد.

میدل ایست نیوز: پژوهش های انستیتو اقتصاد و صلح استرالیا نشان می دهد قطر در صدر کشورهای امن در منطقه خلیج قرار دارد.

بر اساس این پژوهش که کشورها را از لحاظ امنیت و صلح رتبه بندی کرده است، قطر در جایگاه اول در میان کشورهای خلیج و جایگاه 27 در جهان و کویت در جایگاه دوم در میان کشورهای خلیج و 39 در جهان قرار دارد.

در این پژوهش که در میان 163 کشور بررسی شده است امارات متحده عربی جایگاه سوم را در میان کشورهای خلیج و 41  در جهان را به خود اختصاص داده است.

عمان نیز در این پژوهش در جایگاه چهارم کشورهای خلیج و 68  جهان قرار دارد.

به گزارش روزنامه قبس کویت به نقل از انستیتو اقتصاد و صلح استرالیا بحرین در جایگاه پنجم در کشورهای خلیج و 110 در جهان قرار دارد تا به این ترتیب عربستان در جایگاه آخر کشورهای خلیج از لحاظ امنیت و صلح قرار بگیرد در حالی که از لحاظ جهانی نیز در جایگاه 128  قرار دارد.

این پژوهش منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را نا آرام ترین منطقه در جهان معرفی کرد در حالی که با پیشرفت کمی که داشته برای ششمین سال متوالی هم نا آرام ترین منطقه جهان بماند.

این پژوهش کاهش سطح صلح و امنیت در جهان را به برخی عوامل از جمله افزایش فعالیت های تروریستی، درگیری ها در خاورمیانه و افزایش تنش ها در شرق اروپا و شمال شرق آسیا، افزایش تعداد پناهندگان و آوارگان و بالاگرفتن تنش های سیاسی در اروپا و امریکا نسبت داد.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا