سرخط خبرها

برهم صالح: انقلاب 1920 منشأ عبرت هایی برای ملت عراق است/الکاظمی: این انقلاب برای حکومت مردم بر خودشان بود

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق با صدور بیانیه های جداگانه صدمین سالروز انقلاب 1920 را به ملت عراق تبریک گفتند.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور طی بیانیه های جداگانه ای صدمین سالروز «ثورة العشرین» (انقلاب 1920 عراق) را به ملت عراق تبریک گفتند.

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد سالروز انقلاب 1920 درگذشته و اکنون منشأ درس ها و عبرت هایی برای ملت عراق است که آن را زنده نگه می دارند و موجب تثبیت ازرش های ملی به حق آن ها می شود.

وی در بیانیه ای به مناسب صدمین سالروز انقلاب  1920 گفت: «امروز صدمین سال از انقلاب 1920 را جشن می گیریم و در این لحظه به فداکاری های شهدای خود، زحمات بنیان گذاران این انقلاب، تلاش های علمی، فرهنگی، دینی و اجتماعی ملت عراق افتخار می کنیم.»

صالح همچنین بر لزوم پیشروی در مسیر ساختن کشوری مقتدر و دارای حاکمیت کامل که بتواند قانون را اعمال، با فاسدان مبارزه و از حق شهروندان در زندگانی آزاد و کریمانه دفاع کند، تاکید کرد.

از طرفی دیگر مصطفی الکاظمی نیز با صدور بیانیه ای صدمین سالروز انقلاب 1920 را تبریک گفت و آن را انقلابی برای آزادی و حکومت مردم بر خودشان دانست.

الکاظمی گفت آنچه امروز به دنبال آن هستیم این است که با عزمی راسخ ارزش های شهروندی، حقوق قانونی و حقوق بشر در عراق را تثبیت کرده و اجازه هیچ گونه تجاوز به حاکمیت ملی خود را ندهیم.

الکاظمی تاکید کرد عظمت این انقلاب به این است که انقلاب همه عراق بخاطر خودشان بود و این را می توان از همبستگی عمیق و احساس منافع مشترک ملت عراق در پیروزی عراق دید.

نخست وزیری عراق تاکید کرد این سالروز عزم ما را بیشتر می کند تا طرح های استراتژیکی برای ساخت کشورمان بر اساس اصولی مستحکم که مطالبات همه طبقات جامعه به خصوص اهالی استان های محروم و جوانان و فارغ التحصیلان را پاسخگو باشد، آغاز کنیم، طرح هایی که ضامن برگزاری انتخابات زودهنگام سالم و اصلاح سازمان های دولتی کشور به صورتی که پاسخگوی ملت در تامین خدمات، بازسازی، ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی و همچنین ضامن مبارزه واقعی و فوری با فساد و اعتلای جایگاه عراق در میان کشورهای منطقه و جهان است.

منبع
ریاست جمهوری عراقنخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا