سرخط خبرها

سوریه در واکنش به کنفرانس بروکسل: این گونه کنفرانس ها مداخله در امور داخلی سوریه است

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای رسمی نسبت به کنفرانس بروکسل واکنش نشان داد و آن را مداخله در امور داخلی سوریه دانست.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای رسمی نسبت به کنفرانس بروکسل واکنش نشان داد و مواضع اعلام شده را استمرار سیاست های خصمانه امریکا و اتحادیه اروپا در قبال سوریه دانست.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «کنفرانس بروکسل درباره سوریه و مواضع اعلام شده در آن نشان دهنده استمرار امریکا، اتحادیه اروپا و سازمان های تابع آن ها در سیاست های خصمانه خود علیه سوریه است که ناکام شده و شکست خورده است و هیچ دلیلی واضح تر از چرخش موضع آن ها و شکست پروژه خصمانشان وجود ندارد.»

در ادامه بیانیه ذکر شده است: «این سازمان ها که انواع پشتیبانی ها را به تروریسم ارائه کردند و عامل ریخته شدن خون سوری ها و ویران کردن دستاوردهایشان هستند و اقدام به دزدیدن ثروت های نفتی، کشاورزی، کارخانه ها و آثار باستانی می کنند، مانع از بازسازی سوریه می شوند، تحریم های مکرری که بر زندگی شهروندان و سفره آن ها تاثیر می گذارد اعمال می کنند، مانع از بازگشت سوری ها به وطنشان می شوند، به هیچ صورت نمی توانند ادعا کنند نسبت به سوری ها اهتمام و توجه دارند زیرا آنکه این جنایت ها را در حقشان مرتکب شده مسئول رنج و ناراحتی آن هاست و نمی تواند جنایت هایش را پشت نقاب دروغین بشردوستانه خود و با سیاسی کردن فجایع انسانی در خدمت به طرح هایش پنهان کند.»

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد این گونه کنفرانس ها را محکوم کرده و آن را مداخله آشکار در امور داخلی سوریه که مربوط به خود سوری ها است می داند.

سوریه اعلام کرد تنها کمکی که این سازمان ها می تواند به سوریه بکنند این است که از حمایت از تروریسم دست بکشند تا مصوبه شماره 2253 شورای امنیت در خصوص مبارزه با تروریسم اجرا شود، به حاکمیت سوریه احترام بگذارند و در امور داخلی آن مداخله نکنند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه همچنین اشاره شده که سوری ها می توانند با توانایی های خود با محاصره اقتصادی ظالمانه و تحریم های یکجانبه و غیرقانونی مقابله کرده و از اقتصاد ملی خود که ستون استقلال ملی سوریه را تشکیل می دهد حمایت کنند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد آینده سوریه حق سرنوشت ساز خود سوری ها است و فشارهای سیاسی و اقتصادی نمی تواند آسیبی به عزم آزاد ملت سوریه بزند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا