سرخط خبرها

شهادت کارمند کنسولگری عربستان در دادگاه غیابی متهمان قتل «جمال خاشقجی»: از من خواسته شد که کوره را روشن کنم

مقامات ترکیه تأکید کرده اند که یکی از فرضیه هایی که در حال بررسی هستند آن است که قاتلان خاشقجی پس از کشتن و تکه تکه کردن وی جسد او را آتش زده باشند.

میدل ایست نیوز: یک کارمند کنسولگری عربستان سعودی در استانبول که به عنوان شاهد در دادگاه غیابی قاتلان «جمال خاشقجی» در ترکیه حاضر شده گفت که کمتر از یک ساعت بعد از ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری از وی خواسته شده که کوره را روشن کند.

«زکی دمیر» که مسئول تأسیسات کنسولگری بوده در اولین روز این دادگاه که 20 مقام عربستانی در آن به صورت غیابی محاکمه می شوند گفت که پس از ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری وی نیز به محل جرم احضار شده است.

او افزوده که «5 یا 6 نفر آنجا بودند و از من خواستند که کوره را روشن کنم، همه خیلی دستپاچه بودند».

جمال خاشقجی در اکتبر 2018 برای کاری اداری به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و دیگر هیچ اثری از او پیدا نشد.

مقامات ترکیه تأکید کرده اند که یکی از فرضیه هایی که در حال بررسی آن هستند آن است که قاتلان خاشقجی پس از کشتن و تکه تکه کردن وی جسد او را آتش زده باشند.

لایحه اتهامات متوجه 20 نفر ازجمله دو مقام بلندپایه عربستانی یعنی «احمد عسیری»، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی، و «سعود القحطانی»، مشاور سابق دیوان سلطنتی عربستان، می شود.

در دسامبر گذشته عربستان سعودی در دادگاه 5 نفر را دررابطه با همین پرونده به اعدام و 3 نفر را به زندان محکوم کرد، اما خانواده خاشقجی اعلام کردند که از خون وی گذشته اند و در نتیجه زندانیان آزاد شدند.

دمیر در بخش دیگری از شهادت خود تأکید کرد که شمار زیادی سیخ در روز جنایت در محل کنسولگری دیده و متوجه تغییر رنگ موزاییک های اطراف کوره شده که احتمالا نشان دهنده شستن آن با مواد شیمیایی بوده است.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا