اجتماعیاقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

ایجاد تغییرات ساختاری در امارات برای تبدیل به دولت دیجیتال

نائب رئیس امارات از ساختار جدید دولت و ادغام برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و تغییر در اختیارات نهادها برای هم‌گامی با متغیرهای ناشی از بحران کرونا خبر داد.

میدل ایست نیوز: «محمد بن راشد آل مکتوم»، نائب رئیس امارات از ساختار جدید دولت و ادغام برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و تغییر در اختیارات نهادها برای هم‌گامی با متغیرهای ناشی از بحران کرونا خبر داد.

شیخ بن راشد تاکید کرد دولت جدید یک سال فرصت دارد تا اولویت‌های جدید را تحقق باشد، وی در حساب توئیتری خود نوشت: «هدف از این تصمیمات ایجاد دولتی انعطاف‌پذیر، چابک و هم‌گام با متغیرها در استفاده از فرصت‌ها و تعامل با مرحله جدیدی از تاریخ‌مان است، هدف از دولت منعطف و چابک تقویت دستاوردهای دولت است.»

وی افزود: با شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی درباره ساختار جدید دولت مشورت کرد و دستور بکارگیری همه منابع دولتی برای حفظ دستاوردهای امارات و تسریع در روند رشد کشور را صادر کرد.

در چارچوب ساختار جدید دولت، 50درصد از مراکز خدمات‌رسانی دولتی طی دو سال به مراکز خدمات‌رسانی دیجیتال تبدیل می‌شود و تقریبا 50درصد از سازمان‌ها با یکدیگر یا در وزارتخانه‌ها ادغام می‌شوند و مناصب وزارتی جدید و روسای اجرایی در بخش‌های تخصصی ایجاد می شود که برای گذر قوی به سمت آینده بدان نیاز است.

همچنین وزارت صنعت و فناوری پیشرفته برای توسعه بخش صنعتی و ادغام سازمان استاندارد و ارزیابی کیفیت با آن، ایجاد می شود و «سلطان الجابر»، به عنوان وزیر جدید صنعت و فناوری پیشرفته منصوب می شود.

شیخ راشد همچنین از ادغام وزارت انرژی با وزارت زیرساخت‌ها و تشکیل وزارتخانه انرژی و زیرساخت و الحاق اداره اسکان و سازمان ارتباطات زمینی و دریایی با وزارتخانه جدید خبر داد و «سهیل المزروعی» به عنوان وزیر این وزارتخانه منصوب کرد.

حاکم دبی در ادامه تاکید کرد: اقتصاد ملی اولویت راهبردی ماست و در این زمینه سه وزیر جدید به شرح ذیل تعیین شدند، «عبدالله بن طوق المری» وزیر اقتصاد، «احمد بالهول» وزیر مشاور دولت در پیش‌بُرد پروژه‌ها و طرح‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت و «ثانی الزیوی» به عنوان وزیر مشاور در امور تجارت خارجی.

طبق تغییرات جدید، شورای ملی رسانه و موسسه جوانان با وزارت فرهنگ ادغام شد و وزارتخانه جدیدی تحت عنوان وزارت فرهنگ و جوانان ایجاد شد و «نورة الکعبی» به عنوان وزیر این وزارتخانه منصوب شد.

نائب رئیس امارات همچنین از ایجاد منصب وزیر مشاور در امور اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی و اپلیکشن‌های دورکار و تعیین «عمر العلماء» به عنوان وزیر این وزارتخانه خبر داد و تاکید کرد: بسترهای شغلی در آینده در آموزش و تجارت و اقتصاد به صورت گسترده دستخوش تغییر خواهد شد و ما تلاش می کنیم که در صدر این تغییرات باشیم و تبدیل به نمونه موفقی در سطح جهان شویم.
شیخ محمد بن راشد تصریح کرد: «هدف از این اقدامات، ایجاد تغییرات دیجیتالی گسترده و کامل در دولت است، متغیرهای اخیر ثابت کرد که دولت دیجیتال، گزینه راهبردی غیرقابل انکاری است و موجب تضمین امنیت اقتصادی و تداوم فعالیت‌ها تحت هر شرایطی می شود.»

در چارچوب این تغییرات ساختاری، «حمد المنصوری» به عنوان رئیس دولت دیجیتال و «احمد جمعه الزعابی»، به عنوان وزیر امور شورای عالی فدرال و «نهیان بن مبارک» به وزارت رواداری و همزیستی، «مریم المهیری» به وزیر مشاور در امنیت غذایی و آبی و «عبدالله بالحیف النعیمی» به وزیر تغییرات آب و هوایی و «سارة الامیری» به عنوان رئیس سازمان فضایی امارات و «محمد حمد الکویتی» به رئیس امنیت سایبری منصوب شد.

علاوه بر موارد ذکر شده، «هدی الهاشمی» به عنوان رئیس مرکز راهبردی و ابتکار دولتی و «محمد بن طلیعه»، به ریاست سازمان خدمات دولتی، «مریم الحمادی»، به دبیرکل هیات دولت و «محمد سلطان العبیدلی» به عنوان رئیس امور حقوقی دولت امارات تعیین شدند.

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا