سرخط خبرها

نیروهای روسیه کنترل یکی از چاه های نفتی مهم سوریه را به دست گرفتند

نیروهای روسیه پس از عقب راندن نیروهای تابع حکومت سوریه از یکی از مهم ترین چاه های نفت این کشور در استان دیرالزور بر آن تسلط یافتند.

میدل ایست نیوز: نیروهای روسیه پس از عقب راندن نیروهای تابع حکومت سوریه از یکی از مهم ترین چاه های نفت این کشور در استان دیرالزور بر آن تسلط یافتند.

به گزارش شبکه محلی «عین الفرات» 20 نیروی ارتش سوریه پس از عقب راندن نیروهای تابع حکومت سوریه از میدان نفتی الورد در حومه البوکمال در شرق دیرالزور سلطه بر این میدان را به دست گرفتند.

براساس این گزارش حدود 50 نیروی گردان مسلح «لواء القدس» که متشکل از سربازان فلسطینی و مورد حمایت روسیه است مسئولیت محافظت از این میدان نفتی را برعهده گرفته اند.

این گزارش افزوده که 15 خودروی زرهی در منطقه مستقر و حفاظ ها و تیربارهایی نصب کرده است.

همزمان شبکه دیرالزور 24 خبر داد که سه کاروان نظامی روسیه ای متشکل از بیش از 60 خودروی زرهی ازجمله چند کامیون وارد پادگان نظامی الطلائع  در شهر دیرالزور شده و افزوده که این اولین بار است که این حجم از نیروهای نظامی روسیه وارد این شهر می شوند.

شهر البوکمال دیرالزور از اصلی ترین مواضع نیروهای وابسته به ایران در سوریه است و برخی افزایش حضور نظامی روسیه در این منطقه را نشانه احتمالی تنش میان دو طرف در سوریه می دانند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا