اقتصادیسرخط خبرها

چهار خودکشی در 24 ساعت به علت مشکلات اقتصادی در لبنان

با شدت گرفتن بحران ها و مشکلات اقتصادی لبنان این کشور در 24 ساعت شاهد 4 مورد خودکشی علنی به علت تنگدستی بوده است.

میدل ایست نیوز: با شدت گرفتن بحران ها و مشکلات اقتصادی لبنان این کشور در 24 ساعت شاهد 4 مورد خودکشی علنی به علت تنگدستی بوده است.

به گزارش رسانه های محلی لبنان، یک شهروند لبنانی در جنوب این کشور با حضور در خیابان یک گلوله در سر خود خالی کرد و پیش از آن اعلام کرد که این کار را به علت شرایط سخت مالی و گرانی می کند.

عصر جمعه ده ها معترض مخالف دولت در ابراز همدردی با این فرد در بیروت تجمع کردند و شمع روشن کردند و در نقطه حادثه گل گذاشتند و شعارهایی علیه دولت سردادند.

یکی از معترضان گفت که چقدر باید بمیرند تا مقامات بفهمند که مردم گرسنه اند.

همزمان یک فرد مسن دیگر نیز به علت ناتوانی از تأمین هزینه های درمان خود را از بالکن خانه اش به پایین پرتاب کرد و جان داد.

از سوی دیگر، یک فرد نیز روز جمعه در خیابان حمراء بیروت با شلیک گلوله به جان خود پایان داد. پلیس لبنان نیز جسد یک شهروند دیگر را در صیدا یافت که به علت مشکلات مالی خود را به دار آویخته بود.

لبنان گرفتار سخت ترین وضعیت اقتصادی از زمان جنگ داخلی (1975-1990) در این کشور است که باعث گرانی شدید و کاهش شدید پول ملی و نیز اعتراضات هرروزه در کشور است.

به نظر می آید که مذاکرات دولت لبنان با صندوق بین المللی پول هم همچنان بدون نتیجه مانده است. تاکنون 2 نفر از اعضای هیئت لبنانی مذاکره کننده با صندوق بین المللی پول در اعتراض به آنچه نبود اراده اصلاحات خوانده اند، استعفا داده اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا