خبر اولسرخط خبرها

موافقت نخست‌وزیر عراق با از سرگیری محدود فعالیت دو گذرگاه شلمچه و مندلی

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از موافقت «مصطفی الکاظمی» با از سرگیری مبادلات تجاری محدود در گذرگاه‌های مرزی شلمچه و مندلی خبر داد.

میدل ایست نیوز:«عمر عدنان الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از موافقت «مصطفی الکاظمی» با از سرگیری مبادلات تجاری محدود در گذرگاه‌های مرزی شلمچه و مندلی خبر داد.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد نخست وزیر با از سرگیری مبادلات تجاری محدود با 250 محموله در هر روز به صورت بازگشایی دو روز در هفته گذرگاه شلمچه در استان بصره و گذرگاه مندلی(سومار) در استان دیالی موافقت کرده است.

الوائلی اظهار داشت: این بازگشایی محدود با اقدامات پیشگیرانه و سفت و سخت از جمله گندزدایی و ضد‌عفونی‌سازی کالاها در مرزها و اجازه ندادن به ورود افراد به گذرگاه‌ها برای تضمین سلامت کارگران و اطمینان از عدم آلوده بودن کالاها همراه خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: این بازگشایی‌ها همانند گذرگاه‌ مرزی الزرباطیه انجام می‌شود که پیشتر فعالیت خود طبق دستورالعمل‌های پزشکی از سر گرفت، شایان ذکر است که فعالیت گذرگاه‌های مرزی با ایران و کویت از ماه مارس به دلیل شیوع کرونا متوقف شد و از سرگیری این گذرگاه‌ها سود بسیاری بر وضعیت اقتصادی دو استان مذکور و فعال‌سازی بازارها و تضمین ثبات قیمت‌ها و دستیابی به درآمدهای حمایتی از بودجه فدرال خواهد داشت.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا