سرخط خبرها

واشنگتن پست: بن سلمان اتهام فساد و خیانت علیه بن نایف مطرح می کند

روزنامه واشنگتن پست نوشت بن سلمان برای کنار زدن رقیب خود،قصد دارد اتهام های فساد و خیانت علیه وی مطرح کند.

میدل ایست نیوز: روزنامه «واشنگتن پست»، از فصل جدیدی از جنگ قدرت در عربستان همزمان با اقدام «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان برای اتهام زنی به «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق عربستان خبر داد.

این روزنامه فاش کرد ولیعهد عربستان در حال آماده سازی اتهام های فساد و خیانت برای رقیب خود، ولیعهد سابق عربستان است.

این روزنامه به نقل از برخی منابع عربستانی و امریکایی نوشت که کمیته مبارزه با فساد عربستان وابسته به ولیعهد این کشور در حال تکمیل تحقیقات خود در خصوص محمد بن نایف است و ادعا کرده که وی در زمانی که مدیر بخش مبارزه با تروریسم بوده میلیاردها ریال را به صورت غیرقانونی به شرکت ها و حساب های خصوصی خود حواله کرده است.

یکی از معاونان بن نایف که نخواست نامش فاش شود گفت کمیته مبارزه با فساد عربستان از ولیعهد سابق عربستان خواستند 15 میلیارد دلاری که ادعا می کنند سرقت کرده بازگرداند.

نزدیکان ولیعهد سابق عربستان بیان کردند اتهام هایی که به وی وارد می شود دروغ است و با حکم ملک عبدالله پادشاه سابق این کشور برای مجوز به فعالیت های بن نایف در تناقض است.

این افراد گفتند تمام فعالیت های مالی محرمانه بن نایف با موافقت و تایید ملک عبدالله صورت می گرفت.

از طرفی دیگر «جان برینان»، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا که با بن نایف بیش از یک دهه فعالیت کرده بود گفت وزارت کشورعربستان بودجه ای برای افزایش توانایی ها، استخدام افراد و توسعه ارتباطات دستگاه اطلاعاتی عربستان برای شکست القاعده اختصاص داده بود.

وی در خصوص اتهام هایی که به بن نایف وارد شده است گفت که وی شخصی نبود که در قضایای فساد یا اختلاس دست داشته باشد.

بن سلمان در سال 2017 طی یک کودتای سفید محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان را کنار زد و وی را از همه مناصبش عزل کرد.

بن سلمان علاوه بر عزل بن نایف از مناصبش وی را تحت الحفظ در حصر اجباری نگه داشت و سایر رقیبان خود را هم دستگیر و اموالشان را به اتهام فساد مصادره کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا