خبر اولسیاسی

تشدید تنش بریتانیا علیه عربستان؛ اعمال تحریم بر 20 شخصیت سعودی دخیل در قتل خاشقجی

بریتانیا روز گذشته از اعمال تحریم بر 49 سازمان و فرد از کشورهای عربستان و روسیه در چارچوب سازوکار جدید برای مجازات نقض حقوق بشر خبر داد.

میدل ایست نیوز: بریتانیا روز گذشته از اعمال تحریم بر 49 سازمان و فرد از کشورهای عربستان و روسیه در چارچوب سازوکار جدید برای مجازات نقض حقوق بشر خبر داد.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه فهرست سیاه سازمان‌ها و افراد مشمول این تحریم‌ها را منتشر کرد، این سیاهه شامل 20 شخصیت سعودی است که متهم به دست داشتن در ماجرای ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسلوگری عربستان در استانبول است از جمله این افراد «احمد العسیری»، نائب رئیس دستگاه اطلاعات عربستان و «سعود القحطانی»، مشاور سابق ولیعهدی سعودی، «محمد الطبیقی»، کارشناس پزشکی قانونی، «مصطفی محمد المدنی» است.

«دومینیک راب»، وزیر امور خارجه بریتانیا پیشتر در برابر نمایندگان پارلمان این تحریم را ابزاری توصیف کرد که اجازه می دهد تا ناقضان حقوق بشر مورد مجازات قرار گیرند.

وی افزود: «این تحریم‌ها پیام آشکاری از ملت بریتانیا برای کسانی است که دستانشان به خون آغشته است، این افراد نمی توانند وارد بریتانیا شوند یا خرید وفروشی در اینجا انجام دهند.»

راب اظهار داشت: «این شهروندان سعودی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در قتل غیر قانونی جال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول در سال 2018 دست داشته اند.»

در این فهرست بریتانیا، اسامی 25 شهروند روسیه که در مرگ «سرگی ماگنیستکی»، وکیل روسی نقش داشته‌اند، به چشم می خورد، این وکیل روسی در اداره امور مالیاتی در دفتر وکالت «ارمیتاج کابیتال» فعالیت داشت.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا