سرخط خبرهاسیاسی

روسیه و چین، تمدید قطعنامه شورای امنیت برای ارسال کمک به سوریه را وتو کردند

روسیه و چین تمدید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه را که در سال 2014 به تصویب رسیده بود، وتو کردند.

میدل ایست نیوز: روسیه و چین تمدید قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به حدود 3 میلیون نفر در سوریه را وتو کردند.

قطعنامه شورای امنیت برای ارسال کمک‌های فرامرزی به سوریه که در سال 2014 به تصویب رسیده و در 10 ژوئیه منقضی می‌شود، مجددا برای تمدید به رای‌ گذاشته شد.

روسیه که خواهان کاهش تعداد گذرگاه‌های مرزی برای ارسال این کمک‌ها به سوریه بود، اصرار آلمان، بلژیک برای تمدید این قطعنامه را نپذیرفت و همراه با چین آن را وتو کرد.

به گفته نماینده روسیه در سازمان ملل، این کشور سعی دارد طرح ارسال کمک به سوریه فقط از طریق یک مرز ترکیه که آن «باب الهوی» است اجرا شود.

به موجب قطعنامه فعلی پس از بسته شدن گذرگاه های عراق و اردن برای ارسال کمک به سوریه این کمک ها از گذرگاه های مرزی «باب السلام» و باب الهوی ارسال می شد.

براساس گزارش سازمان ملل، 70 درصد از 3 میلیون نفر كه در ادلب در شمال غرب سوریه زندگی می‌كنند نیاز به كمک‌های بشردوستانه دارند.

ترکیه مدتی پیش به شورای امنیت پیشنهاد گشایش پنجمین گذرگاه مرزی برای ارسال کمک‌های فرامرزی به سوریه داد.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا