سرخط خبرهاسیاسی

پیشنهاد جدید اسرائیل به حماس برای تبادل اسرا

یک منبع بلند پایه اسرائیلی که از جریان مذاکرات تبادل اسرا مطلع است تاکید کرد اسرائیل پیشنهاد جدید خود را از طریق برخی واسطه ها به حماس مطرح کرد.

میدل ایست نیوز: رسانه های اسرائیلی از پیشنهاد جدید «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائيل برای تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر دادند.

به گزارش شبکه 12 اسرائیل به نقل از خبرنگار نظامی خود، یک منبع بلند پایه اسرائیلی که از جریان مذاکرات تبادل اسرا مطلع است تاکید کرد اسرائیل پیشنهاد جدید خود را از طریق برخی واسطه ها به حماس مطرح کرد.

وی گفت که اسرائیل تاکنون پاسخی در این خصوص دریافت نکرده است.

نتانیاهو پیشتر گفته بود برای بازگرداندن «اورون شاؤول»، «هدار گلدین»، «آبراهام منغستو» و «هشام السید» به تلاش خود ادامه خواهد داد.

در مقابل حماس به عنوان پیش شرط معامله تبادل اسرا خواستار آزادی ده ها اسیر فلسطینی است.

5 هزار اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل وجود دارد که در شرایط سخت و غیر انسانی به سر می برند و بدترین شکنجه ها علیه آن ها اعمال می شود.

از میان اسیران فلسطینی 267 اسیر از نوار غزه هستند که در این میان دو اسیر زن نیز وجود دارد.

پیش از این در روز گذشته «سعدی الغرابلی»، از اسرای فلسطینی که در سال 1994 دستگیر شده بود در بیمارستان و در سن 75 سالگی به شهادت رسید.

گفتنی است «کتائب القسام» (گردان های قسام) شاخه مسلح جنبش حماس اسرای اسرائیلی مذکور را در سال های 2014، 2015 و 2016 در نوار غزه به اسارت گرفته است.

گردان های قسام تعداد و سرنوشت سربازان و اسرای اسرائیلی را فاش نمی کند و شرط آن برای مذاکره غیر مستقیم با اسرائیل برای تبادل اسرا، آزادی کامل اسرای فلسطینی بر اساس معامله تبادل اسرای «وفاء الاحرار» است.

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا