خبر اولسیاسی

تاکید دولت عراق بر لزوم توقف حملات ترکیه به شمال این کشور

در نشست شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست «مصطفی الکاظمی» درباره شماری از مسائل از جمله وضعیت گذرگاه‌های مرزی و حملات ترکیه گفت‌وگو شد.

میدل ایست نیوز: در نشست شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست «مصطفی الکاظمی» درباره شماری از مسائل از جمله وضعیت گذرگاه‌های مرزی و حملات ترکیه گفت‌وگو شد.

الکاظمی در این نشست به توضیح نتائج سفر خود به گذرگاه مرزی مندلی و اقدامات اتخاذ شده برای بهبود وضعیت این گذرگاه و مبارزه با فساد در آن و دیگر گذرگاه‌های مرزی پرداخت.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت به فعالیت‌های خود در جلوگیری از سوء استفاده مفسدان از این گذرگاه‌ها و تدوین برنامه‌ها و طرح‌هایی برای توسعه گذرگاه‌های مرزی و حفاظت و ارتقای وضعیت و عملکرد آن ادامه خواهد داد.

در نشست شورای وزارتی امنیت ملی درباره تداوم حملات و نقض حریم هوایی و زمینی عراق از سوی ترکیه رایزنی شد و بر تداوم گفت‌وگوی دیپلماتیک با جمهوری ترکیه برای توقف این حملات که تعرض به حاکمیت عراق محسوب می شود و علاوه بر وارد کردن تلفات جانی و مالی، به مناسبات نزدیک دو کشور دوست لطمه می‌زند، تاکید شد.

در این نشست همچنین درباره موضوع تظاهرات و لزوم حفظ وجهه مسالمت‌آمیز آن در راستای هم‌خوانی با آزادی بیان و دیدگاه و حفظ حاکمیت قانون و اقتدار دولت گفت‌وگو شد.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق در پایان به بررسی پرونده ترورها و لزوم انجام وظیفه نهادهای مربوطه و تسریع در نتایج تحقیقات به ویژه عملیات ترور اخیر و معرفی هویت جنایتکاران و عدم کوتاهی در قصاص آنها پرداخت.

منبع
سایت نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا