خبر اولسیاسی

ترکیه کنترل کامل یک کوه راهبردی در شمال عراق را به دست گرفت

نیروهای ارتش ترکیه توانستند پس از بمباران هوایی و زمینی کنترل کامل یک کوه راهبردی در شمال عراق را به دست بگیرند.

میدل ایست نیوز: نیروهای ترکیه کنترل کامل کوه مرزی «خامتیر» در مرز عراق و ترکیه را پس از بمباران هوایی و زمینی به دست گرفتند.

این کوه مرزی مشرف به ترکیه یکی از مواضع راهبردی در مرز عراق و ترکیه به شمار می رود.

استاندار دهوک در این رابطه اعلام کرد نیروهای ترکیه دو روستای مرزی در «برواری بالا» و «باتیفا» را بمباران کردند.

وی گفت نیروهای ترکیه کنترل کامل این کوه مرزی را به دست گرفتند و 45 نقطه نظامی در منطقه ای که به دور از اماکن حضور نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) است ایجاد کردند.

از طرفی دیگر یک منبع آگاه در استان دهوک هم از اقدام توپخانه ترکیه برای هدف قرار دادن چند روستا در ناحیه «کانی ماسی» خبر داد.

پیش از این در شنبه (11 ژوئیه) نیز نیروهای ارتش ترکیه طی عملیات هلی برد در کوهستان شاقول در نزدیکی ناحیه «درکار» در زاخو مستقر شده بودند.

گفته می شود ارتش ترکیه در ماه گذشته به طول 45 تا 50 کیلومتر در اراضی عراق نفوذ کرده است.

کوه مرزی خامتیر در شهر زاخو استان دهوک منطقه مرزی میان اقلیم کردستان عراق و ترکیه را تشکیل می دهد از این رو با به دست گرفتن کنترل این کوه راهبردی نیروهای ترکیه می توانند همه مناطق موازی این کوه را تحت کنترل خود داشته باشند.

پیش از این ترکیه در 15 ژوئن عملیات چنگال عقاب را در شمال عراق انجام داد و دو روز پس از عملیات اول، عملیات پنجه ببر را در 17 ژوئن آغاز کرد.

ترکیه به صورت مداوم شمال عراق را به بهانه مبارزه با نیروهای حزب کارگران کردستان که مخالف آنکارا هستند بمباران می کند در حالی که بارها مقامات عراق این اقدام ترکیه را محکوم کردند.

همچنین بخوانید:

استقرار نیروهای ویژه ترکیه در شمال عراق

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا