سرخط خبرها

صدور حکم بازداشت برای یک مقام سابق عراقی به علت اهانت و اتهام زنی به رئیس جمهور عراق

«محمد الزیدی» مدیر کل سابق وزارت برق عراق با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی برهم صالح را به دریافت رشوه در دوره معاونت نخست وزیری متهم کرد.

میدل ایست نیوز: در پی شکایت «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، از یک مقام سابق در این کشور که رئیس جمهور را به پرداخت رشوه متهم کرده بود، دادگاه عراق این مقام سابق را به زندان محکوم کرد.

«محمد الزیدی» مدیر کل سابق وزارت برق عراق با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی برهم صالح را به دریافت رشوه در دوره معاونت نخست وزیری متهم کرد.

او گفت که برهم صالح در دولت اول «نوری المالکی» (2006-2009) که سمت معاونت نخست وزیر را داشت برای امضای قرارداد ساخت یک نیروگاه برق در کوت با یک شرکت چینی 70 میلیون دلار رشوه دریافت کرده است.

الزیدی همچنین در این ویدئو که با دشنام های بسیاری به رئیس جمهور همراه بود، صالح را متهم کرد که یک قرارداد دیگر در همین زمینه را منتفی کرده و نیز الزیدی را تهدید کرده است.

دفتر ریاست جمهوری هفته گذشته با انتشار بیانیه ای رسمی ضمن تکذیب کامل همه ادعاهای الزیدی اعلام کرد که از وی رسما شکایت خواهد کرد.

در حکم دایره بازپرسی کرخ آمده که نیروهای پلیس و دستگاه قضایی باید الزیدی را بازداشت و به دستگاه قضایی تحویل دهند تا درباره اتهاماتش به موجب ماده 225 قانون جزایی عراق توضیح دهد.

براساس ماده 225 قانون جزایی عراق هر کسی که جرم «اهانت به رئیس جمهور» درباره اش ثابت شود به «حبس ابد و مصادره اموال منقول و غیر منقول» محکوم می شود.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا