سرخط خبرها

پیام مکتوب «محمود عباس» به «بشار اسد»

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در مقر وزارت خارجه این کشور با زیاد ابوعمرو، معاون نخست وزیر فلسطین دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «زیاد ابو عمرو»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نامه «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه تحویل داد.

«فیصل مقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه یکشنبه شب در مقر وزارت خارجه این کشور با زیاد ابوعمرو، معاون نخست وزیر فلسطین دیدار کرد.

ابو عمرو در جریان این دیدار بر عمق روابط دوجانبه و هماهنگی بی‌وقفه میان رهبران فلسطینی و سوریه ای و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

وی همچنین بر مخالفت رهبری فلسطین و در راس آن محمود عباس و نیز ملت فلسطین با طرح آمریکا برای صلح در فلسطین موسوم به «معامله قرن» و طرح‌ الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل تاکید کرد.

این مقام فلسطینی ضمن تاکید بر موضع فلسطین در همبستگی با سوریه که در معرض حملات اسرائیلی و آمریکایی قرار دارد و نیز تصمیم واشنگتن مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی، خاطرنشان کرد، فلسطین و سوریه در یک جبهه قرار دارند و در برابر طرح‌های اسرائیلی و آمریکایی کنار یکدیگر می‌ایستند.

ابوعمرو افزود: «ما از سوریه، حق و حقوق و مبارزه ملت آن در مقابله با این طرح‌های اسرائیلی و آمریکایی حمایت می‌کنیم».

فیصل المقداد نیز تاکید کرد که مسأله فلسطین برای سوریه، مسأله‌ای محوری است و در اولویت قرار دارد و سوریه به آمریکا می‌گوید که معامله قرن با مبارزه ملت فلسطین شکست و همچنین  طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی نیز با حمایت تمامی آزادگان جهان از مقاومت و مبارزه ملت فلسطین با شکست رو به رو خواهد شد.

وی افزود که سوریه در کنار ملت فلسطین و تمامی آزادگان فلسطینی که مبارزه کردند و سرشان را به خاطر تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی بالا گرفته‌اند، می‌ایستد.

المقداد گفت که آمریکا نمی‌تواند هژمونی و سیطره و استعمار خود را بر ملت‌های جهان تحمیل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا